Jump to content

Flytte båt fra stavanger til Tønsberg

Christiane

Recommended Posts

Jeg skal Bergen- Oslo t/r. Levere en båt og hente en annen. Planlagt avreise tirsdag neste uke. Foreløpig ser det ut som Jæren kan krysses tidligst torsdag morgen, men mye kan skje værmessig før den tid.

Holder opp mot 25 knop ved gode forhold. Sikkert saktere rundt Jæren/Lista.

Kanskje litt tidligere enn @Christiane planlegger, men om det passer, er det bare kjekt med følge.

Redigert av Trond123 (see edit history)
Trond123 skrev for 10 timer siden:

Jeg skal Bergen- Oslo t/r. Levere en båt og hente en annen. Planlagt avreise tirsdag neste uke. Foreløpig ser det ut som Jæren kan krysses tidligst torsdag morgen, men mye kan skje værmessig før den tid.

Holder opp mot 25 knop ved gode forhold. Sikkert saktere rundt Jæren/Lista.

Kanskje litt tidligere enn @Christiane planlegger, men om det passer, er det bare kjekt med følge.

Hei! Ja det er litt tidlig og se på det endelige været, men tirsdag blir litt tidlig for meg. Men om du skulle utsette noen dager kunne det være kjekt og slå følge i disse tider. 

Ikke noe problem å beregne jæren med den farten dere fyker nedover i
Bare å komme seg av gårde tidlig en godværsdag så er dere i le før solgangsbris får tid til å våkne :thumbsup:
Jeg skal passe på dere nedover hvis dere bare bruker en form for AIS så jeg kan følge med på dere
Båttype dere skal flytte på kan jo og være greit å vite ;-)
Var forresten dagen i går og i dag dere burde gått turen for det er knakene fint vær her i sør nå ;-)

-2020-mar-21-005.jpg

Redigert av LALUNA II (see edit history)

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Jeg går Bergen til Oslo med en Nord Star 28 patrol, og retur med en Nord Star 32 patrol. Har AIS B+ i begge båtene.

MMSI for NS28: 258199880

MMSI for NS32: 257093090

Navn på begge båter: Ocean Star

Ja, sitter på jobb og ser utover stille hav nå, og det blidet fra Lindesnes ser jo bare veldig fristende ut!

Foreløpig ser det ut som om torsdag 26. er mest sannsynlig å gå Jæren sørover for min del. Fredag er backup med dagens værvarsel.

Men værvarselet kan selvfølgelig som alltid endres mange ganger innen den tid. Båten sjøsettes uansett ikke før tirsdag. Og da går jeg vel til Haugesund, både for å være i beredskap for jobb og posisjonering for videre ferd sørover.

Redigert av Trond123 (see edit history)

Ja du må bare si fra så møter jeg deg gjerne på Brygga ....Høllen i Søgne  er nærmest meg og Dieselprisene der er ikke så gale lenger sies det 
Kunne glatt hoppet med deg bare for turens skyld  men må være litt forsiktig noen dager til da jeg hadde just en lungebetennelse og penselinkur som ikke blir helt bra for imunforsvaret en tid fremover men besøk på kaia går greit
Sendte deg tlf nr på PM hvis det skulle være noe ;-)

Redigert av LALUNA II (see edit history)

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...