Golden Gate 37 Svart 25.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2020 Trond123 skrev On 23.3.2020 at 15.23: Det finnes også en "testpasta" man kan bruke for å se om det er urenheter i dieseltanken. Husker ikke hva det heter. Har dessverre opplevd at en selger "hadde rengjort" tanker, som fremdeles inneholdt store mengder vann og slam. Men de fleste er jo seriøse. Søk på Kolor Kut - evt Water finding paste. Sitér dette innlegget Før skjønte jeg ingenting - nå skjønner jeg ikke det heller Link to post
Christiane Svart 25.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2020 Bjørn Løvjomås skrev for 10 timer siden: Trond123 er dessuten en ringrev som har fartet noen turer på denne distansen. Han er god på væranalyser, å kjenner båten sin godt. Så det er på en måte greit at han går foran deg i løypa. Da vet du ca hva du møter. Hei! så bra da lytter jeg til Trond før jeg slipper trossene. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 25.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2020 (redigert) Torsdag og fredag 10:00 og Lindesnes nå Redigert 25.Mars.2020 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Christiane Svart 25.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2020 Bra varsel på Fredags morgen. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 25.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2020 Da er Trond på vei i god driv https://www.marinetraffic.com/no/ais/home/shipid:4034944/zoom:11 Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Trond123 Svart 25.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2020 Første etappe unnagjort. Som vanlig var yr optimistisk med vindvarselet. Vinden avtok ikke nevneverdig før godt utpå dagen. Regn, tett tåke,.og ganske så friske vindkast til tider. Anslår frisk bris mesteparten av turen. Sletta var som vanlig en blanding av alt mulig. Eneste bølgeretningen som manglet, var fra nord. Dønninger og skvalp fra både øst, sør og vest samtidig. Får vurdere bølge-, vind- og værvarsel for Jæren- Lindesnes i løpet av kvelden. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 25.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2020 Trond123 skrev On 22.3.2020 at 9.20: Jeg har denne fra LandauUK: https://www.landauuk.com/diesel-bug-fuel-purifier/ Varierer i størrelse etter maks fuel flow. Jeg bruker MFP10 for VPD6 370 og 440hk. Krever ingen vedlikehold, bortsett fra å tappe ut ev oppsamlet vann/slam en gang i blant. Kan installeres på 2 måter. 1. (Slik jeg har det): In-line mellom tank og Racor forfilter. Da blir sentrifugen den første barrieren, mens Racor blir sekundær, og finfilteret på motoren den 3. barrieren. 2. Som en lukket krets med retur av renset diesel tilbake til tanken. I så fall må det installeres en pumpe i dette kretsløpet. Mener det skal ligge en demovideo på mby.com eller youtube. Noen som selger denne her i hjemlandet? Sitér dette innlegget Link to post
Trond123 Svart 25.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2020 Nei, det tror jeg ikke. Men enkelt og ikke så altfor dyrt å kjøpe fra England. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 25.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2020 Trond123 skrev 1 time siden: Som vanlig var yr optimistisk med vindvarselet. Hvor sjekker du vindvarsel fra yr? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Trond123 Svart 25.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2020 Både kystvarselet (mest nøyaktig) og søker på forskjellige steder langs ruten (mer optimistisk). Windy og dmi.dk er ofte mye mer treffsikker på både vind og bølger. Barentswatch har bra bølgevarsel. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 25.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2020 Jeg velger meg alltid de mest vindutsatte stedene, å blir sjeldent overasket av yr. Synes de treffer mye bedre en windy. Hvertfall her på Sørlandet. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Trond123 Svart 25.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2020 Ja, jeg også velger slike steder. Men her på.vestlandet har jeg ofte erfart at vinden yr melder, er optimistisk. Mulig de treffer bedre på Sørlandet. Sitér dette innlegget Link to post
Christiane Svart 25.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2020 Trond123 skrev for 2 timer siden: Første etappe unnagjort. Som vanlig var yr optimistisk med vindvarselet. Vinden avtok ikke nevneverdig før godt utpå dagen. Regn, tett tåke,.og ganske så friske vindkast til tider. Anslår frisk bris mesteparten av turen. Sletta var som vanlig en blanding av alt mulig. Eneste bølgeretningen som manglet, var fra nord. Dønninger og skvalp fra både øst, sør og vest samtidig. Får vurdere bølge-, vind- og værvarsel for Jæren- Lindesnes i løpet av kvelden. Vi får håpe det stemmer som Yr melder, roligere frem til fredag ut på dagen. Sitér dette innlegget Link to post
trixie2 Svart 26.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2020 @Trond123 Tror du kan ta det rolig. Det er fortsatt noe sjø, samt regn og dårlig sikt på Skudefjorden. Sitér dette innlegget Link to post
Trond123 Svart 26.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2020 Ligger i Haugesund og vurderer alternativene. Ser ut som det kan bli motsjø rundt hele kysten ja. Tenker å gå sørover etterhvert og i verste fall gå inn og vente i Stavanger. I så fall blir det avgang derfra grytidlig i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
trixie2 Svart 26.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2020 Det er jo fint å vente både i Skudeneshavn, Kvitsøy og Tananger. Det er heller ingen omvei.:-) Sikten er blitt bedre, men fortsatt noe sjø. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 26.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2020 Gull verd med slike observasjoner @trixie2 ikke første gang du kommer med slike gullkorn Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
trixie2 Svart 26.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2020 @Bjørn Løvjomås Har (som regel) oversikt over Skudefjorden på dagtid :-). Forholdene bedrer seg nå. Anbefaling fra meg med den båten er å vente til i ettermiddag kveld og vurdere ved Kvitsøy. Alternativet er da fredag morgen, da ser det jo bra ut. Sitér dette innlegget Link to post
Christiane Svart 26.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2020 Trond123 skrev On 24.3.2020 at 23.25: Takk, holder deg selvfølgelig oppdatert. Hei! Nå hva blir konklusjonen med Jærens rev? Vi er klare fredags morgen, hva med deg? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 26.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2020 Christiane skrev 4 minutter siden: Nå hva blir konklusjonen med Jærens rev? Vi er klare fredags morgen, hva med deg? Snakket akkurat med Trond. Han er nå ved Rennesøy, 18 knop. Det betyr at det er litt sjø der. Men ikke verre enn at han går på vestsiden av Rennesøy. Han går ut til Tananger for å sjekke forholdene. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 26.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2020 Lindesnes nå Bølgehøyde:1-1,5 meter, svak/noe sjø, minkende. Barometertrykk:1029 hPa, stabilt. Vindretning:Nordøst, dreiende sør. Sol opp/sol ned:06:16 – 19:00 Vindstyrke:2-4 m/sek. Sikt:8-10 km, disig. Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 26.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2020 Som de seier her på sørlandet smeigevær her hjemme hos meg vindstille og knallsol Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Christiane Svart 26.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2020 Bjørn Løvjomås skrev 14 minutter siden: Snakket akkurat med Trond. Han er nå ved Rennesøy, 18 knop. Det betyr at det er litt sjø der. Men ikke verre enn at han går på vestsiden av Rennesøy. Han går ut til Tananger for å sjekke forholdene. Ok da hører vi fra dere. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 26.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2020 https://www.marinetraffic.com/no/ais/home/centerx:5.541222/centery:59.05089/zoom:8/mmsi:258199880/shipid:4034944 Følg med på marinetraffic Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 26.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2020 (redigert) Obrestad Fyr VÆRSTASJON Målt kl. 13.12 Laber bris 6,7 m/s 165° SSØ Redigert 26.Mars.2020 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.