Jump to content

Flytte båt fra stavanger til Tønsberg

Christiane

Recommended Posts

Trond123 skrev On 23.3.2020 at 15.23:

Det finnes også en "testpasta" man kan bruke for å se om det er urenheter i dieseltanken. Husker ikke hva det heter.

Har dessverre opplevd at en selger "hadde rengjort" tanker, som fremdeles inneholdt store mengder vann og slam. Men de fleste er jo seriøse.

Søk på Kolor Kut - evt Water finding paste.

Før skjønte jeg ingenting - nå skjønner jeg ikke det heller

Bjørn Løvjomås skrev for 10 timer siden:

Trond123 er dessuten en ringrev som har fartet noen turer på denne distansen. Han er god på væranalyser,  å kjenner båten sin godt. Så det er på en måte greit at han går foran deg i løypa. Da vet du ca hva du møter. 

Hei! så bra da lytter jeg til Trond før jeg slipper trossene. 

Første etappe unnagjort. Som vanlig var yr optimistisk med vindvarselet. Vinden avtok ikke nevneverdig før godt utpå dagen.

Regn, tett tåke,.og ganske så friske vindkast til tider. Anslår frisk bris mesteparten av turen.

Sletta var som vanlig en blanding av alt mulig. Eneste bølgeretningen som manglet, var fra nord. Dønninger og skvalp fra både øst, sør og vest samtidig.

Får vurdere bølge-, vind- og værvarsel for Jæren- Lindesnes i løpet av kvelden.

Trond123 skrev On 22.3.2020 at 9.20:

Jeg har denne fra LandauUK:

https://www.landauuk.com/diesel-bug-fuel-purifier/

Varierer i størrelse etter maks fuel flow. Jeg bruker MFP10 for VPD6 370 og 440hk. Krever ingen vedlikehold, bortsett fra å tappe ut ev oppsamlet vann/slam en gang i blant.

Kan installeres på 2 måter.

1. (Slik jeg har det): In-line mellom tank og Racor forfilter. Da blir sentrifugen den første barrieren, mens Racor blir sekundær, og finfilteret på motoren den 3. barrieren.

2. Som en lukket krets med retur av renset diesel tilbake til tanken. I så fall må det installeres en pumpe i dette kretsløpet.

Mener det skal ligge en demovideo på mby.com eller youtube.

Noen som selger denne her i hjemlandet?

Trond123 skrev for 2 timer siden:

Første etappe unnagjort. Som vanlig var yr optimistisk med vindvarselet. Vinden avtok ikke nevneverdig før godt utpå dagen.

Regn, tett tåke,.og ganske så friske vindkast til tider. Anslår frisk bris mesteparten av turen.

Sletta var som vanlig en blanding av alt mulig. Eneste bølgeretningen som manglet, var fra nord. Dønninger og skvalp fra både øst, sør og vest samtidig.

Får vurdere bølge-, vind- og værvarsel for Jæren- Lindesnes i løpet av kvelden.

Vi får håpe det stemmer som Yr melder, roligere frem til fredag ut på dagen. 

Christiane skrev 4 minutter siden:

Nå hva blir konklusjonen med Jærens rev? Vi er klare fredags morgen, hva med deg?

Snakket akkurat med Trond. Han er nå ved Rennesøy, 18 knop. Det betyr at det er litt sjø der. Men ikke verre enn at han går på vestsiden av Rennesøy. 

Han går ut til Tananger for å sjekke forholdene. 

Endelig ble det Bobåt

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...