Jump to content

Flytte båt fra stavanger til Tønsberg

Christiane

Recommended Posts

Mandal ble dagens endestopp.

Det var røft fra ca Tananger til rundt 10-15NM sør av lysbøyen på Jærens rev. Fikk vasket båten med saltvann et par ganger.

Spesielt i området ved bøyen var det veldig tung og krapp sjø. Dønninger og skvalp fra de fleste retninger bortsett fra nord, en periode. Drøyde en god stund før jeg kunne øke farten til over 8-9knop, og så opp mot 20 først da jeg nærmet meg Egersund og fikk de verste bølgene mer fra siden.

Etter Egersund var det fremdeles stor sjø, men merkbar forbedring, og etter Lista var det dønninger selv om havet så speilblankt ut.

Veldig disig hele turen, så det var ganske redusert sikt, i perioder anslår jeg sikten under 1-2NM.

Både Yr (havvarsel), Windy, grib, og barentswatch varslet om bølger fra vest. Det stemte ikke før jeg kom til ca Egersund. Før dette var bølgeretningen sørvest fra Tananger til Jærens rev, og deretter fra i hovedsak rett sør.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...