Jump to content

Flytte båt fra stavanger til Tønsberg

Christiane

Recommended Posts

Kenneth82 skrev 11 minutter siden:

Hadde tidene vært anderledes, hadde jeg gladelig blitt med @Christiane!

Lykke til, og husk ordtaket "better safe than sorry!" :wink:

Hei Kenneth! Ja tiden er helt spesiell for tiden så her må jeg forsøke og være effektiv. Men du får ha turen til gode. Vi tar sikkerheten på alvor, om du har noen tips, tar jeg gjerne imot dette.  

@Christiane 

Jeg ser på litt forskjellige varsler,  både yr, da ved Obrestad og Lindesnes.  De melder avtagende vind mot helga. Det gjør også windy. Dmi går foreløpig bare til onsdag. Men også Dmi, spår en nedgang i vinden. Slår dette til, ville jeg vurdert å tatt turen. 

Men det er særdeles viktig at du følger med på varsel fremover mot helga. Se også på appen Kystvær, der får du sanntidsobservasjon av vinden. Sammenholdt den infoen, med varselet. Da får du en god pekepinn. 

Lykke til med planlegging.  

Endelig ble det Bobåt

Bjørn Løvjomås skrev for 14 timer siden:

@Christiane 

Jeg ser på litt forskjellige varsler,  både yr, da ved Obrestad og Lindesnes.  De melder avtagende vind mot helga. Det gjør også windy. Dmi går foreløpig bare til onsdag. Men også Dmi, spår en nedgang i vinden. Slår dette til, ville jeg vurdert å tatt turen. 

Men det er særdeles viktig at du følger med på varsel fremover mot helga. Se også på appen Kystvær, der får du sanntidsobservasjon av vinden. Sammenholdt den infoen, med varselet. Da får du en god pekepinn. 

Lykke til med planlegging.  

Takker det skal jeg gjøre. 

Trond123 skrev for 2 timer siden:

Meldt gode forhold rundt kysten på fredag med lite vind og bare rundt 1 meter bølger.

For min del, ser det ut som jeg kommer til å gå allerede på torsdag, da varslene melder under 2 meter bølger (fra vestlig retning).

Ja jeg ser det er gode varslinger fra torsdag og Fredag. Vi tar en beslutning ilp av morgendagen, men jeg tror vi satser på fredag som planlagt. Fint og høre fra deg hva du velger.   

Christiane skrev for 2 timer siden:

Ja jeg ser det er gode varslinger fra torsdag og Fredag. Vi tar en beslutning ilp av morgendagen, men jeg tror vi satser på fredag

Da syntes jeg du skal satse på tidlig avgang Fredag da det beste været er da som det ser ut nå
Aller helst burde du gått i følge med Trond men....ditt valg

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

24 minutes ago, Kaptein Skalle said:

bare tull å gå så lang tur på denne tiden av året og jaffall nå til dags. klart det går, men blåser mye. Ville ventet minst 2 mnd.

Stormer kan man oppleve året rundt. Så lenge man tar hensyn til vær og bølgeforhold, utnytter værvinduene og tar hensyn til båtens og mannskapets kapasiteter, kan det være greit uavhengig av hva kalenderen viser. Men ja, har blåst (ekstra) mye nå i vinter.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...