Kenneth82 Svart 23.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2020 Hadde tidene vært anderledes, hadde jeg gladelig blitt med @Christiane! Lykke til, og husk ordtaket "better safe than sorry!" Sitér dette innlegget Link to post
Christiane Svart 23.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2020 Kenneth82 skrev 11 minutter siden: Hadde tidene vært anderledes, hadde jeg gladelig blitt med @Christiane! Lykke til, og husk ordtaket "better safe than sorry!" Hei Kenneth! Ja tiden er helt spesiell for tiden så her må jeg forsøke og være effektiv. Men du får ha turen til gode. Vi tar sikkerheten på alvor, om du har noen tips, tar jeg gjerne imot dette. Sitér dette innlegget Link to post
Christiane Svart 23.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2020 LALUNA II skrev 47 minutter siden: Pass på å få med ekstra dieselfilter minst 2 helst ekstra reim for ladingen og Været ser bra så langt Torsdag /Fredag Takker, vi for følge med, supert med tips. Sitér dette innlegget Link to post
Trond123 Svart 23.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2020 Det finnes også en "testpasta" man kan bruke for å se om det er urenheter i dieseltanken. Husker ikke hva det heter. Har dessverre opplevd at en selger "hadde rengjort" tanker, som fremdeles inneholdt store mengder vann og slam. Men de fleste er jo seriøse. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 23.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2020 @Christiane Jeg ser på litt forskjellige varsler, både yr, da ved Obrestad og Lindesnes. De melder avtagende vind mot helga. Det gjør også windy. Dmi går foreløpig bare til onsdag. Men også Dmi, spår en nedgang i vinden. Slår dette til, ville jeg vurdert å tatt turen. Men det er særdeles viktig at du følger med på varsel fremover mot helga. Se også på appen Kystvær, der får du sanntidsobservasjon av vinden. Sammenholdt den infoen, med varselet. Da får du en god pekepinn. Lykke til med planlegging. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Christiane Svart 24.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2020 Bjørn Løvjomås skrev for 14 timer siden: @Christiane Jeg ser på litt forskjellige varsler, både yr, da ved Obrestad og Lindesnes. De melder avtagende vind mot helga. Det gjør også windy. Dmi går foreløpig bare til onsdag. Men også Dmi, spår en nedgang i vinden. Slår dette til, ville jeg vurdert å tatt turen. Men det er særdeles viktig at du følger med på varsel fremover mot helga. Se også på appen Kystvær, der får du sanntidsobservasjon av vinden. Sammenholdt den infoen, med varselet. Da får du en god pekepinn. Lykke til med planlegging. Takker det skal jeg gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
Trond123 Svart 24.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2020 Meldt gode forhold rundt kysten på fredag med lite vind og bare rundt 1 meter bølger. For min del, ser det ut som jeg kommer til å gå allerede på torsdag, da varslene melder under 2 meter bølger (fra vestlig retning). Sitér dette innlegget Link to post
Christiane Svart 24.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2020 Trond123 skrev for 2 timer siden: Meldt gode forhold rundt kysten på fredag med lite vind og bare rundt 1 meter bølger. For min del, ser det ut som jeg kommer til å gå allerede på torsdag, da varslene melder under 2 meter bølger (fra vestlig retning). Ja jeg ser det er gode varslinger fra torsdag og Fredag. Vi tar en beslutning ilp av morgendagen, men jeg tror vi satser på fredag som planlagt. Fint og høre fra deg hva du velger. Sitér dette innlegget Link to post
Trond123 Svart 24.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2020 Holder deg oppdatert ja. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 24.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2020 Christiane skrev for 2 timer siden: Ja jeg ser det er gode varslinger fra torsdag og Fredag. Vi tar en beslutning ilp av morgendagen, men jeg tror vi satser på fredag Da syntes jeg du skal satse på tidlig avgang Fredag da det beste været er da som det ser ut nå Aller helst burde du gått i følge med Trond men....ditt valg Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 24.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2020 Værmeldig fra Lindesnes https://lindesnesfyr.no/#vaeret-pa-fyret Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Christiane Svart 24.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2020 Supert dette ser veldig bra ut, takker for innfo. Sitér dette innlegget Link to post
Trond123 Svart 24.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2020 Ja, nå ser værvarselet bra ut fra torsdag av. Spesielt fredag ser foreløpig ut som det blir veldig gode forhold. Sitér dette innlegget Link to post
Christiane Svart 24.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2020 Så bra, venter du til fredags morgen du også? Sitér dette innlegget Link to post
Trond123 Svart 24.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2020 I utgangspunktet går jeg torsdag dersom forholdene tillater, og det ser slik ut pr nå. Men fredag er backup. Får se hvor raskt sjøen roer seg etter vinden. Vært opp i sterk kuling/ liten storm på kysten i dag. Sitér dette innlegget Link to post
Christiane Svart 24.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2020 OK skjønner, hvor er du nå? Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Skalle Svart 24.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2020 bare tull å gå så lang tur på denne tiden av året og jaffall nå til dags. klart det går, men blåser mye. Ville ventet minst 2 mnd. Sitér dette innlegget Link to post
Christiane Svart 24.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2020 Helt enig Sitér dette innlegget Link to post
Trond123 Svart 24.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2020 59 minutes ago, Christiane said: OK skjønner, hvor er du nå? Bergen til i morgen. Da er planen å gå til Haugesund for å posisjonere meg før været tillater å gå rundt Jæren. Sitér dette innlegget Link to post
Trond123 Svart 24.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2020 24 minutes ago, Kaptein Skalle said: bare tull å gå så lang tur på denne tiden av året og jaffall nå til dags. klart det går, men blåser mye. Ville ventet minst 2 mnd. Stormer kan man oppleve året rundt. Så lenge man tar hensyn til vær og bølgeforhold, utnytter værvinduene og tar hensyn til båtens og mannskapets kapasiteter, kan det være greit uavhengig av hva kalenderen viser. Men ja, har blåst (ekstra) mye nå i vinter. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 24.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2020 Med god timing på været , så er det ikke noe problem å gå en slik tur nå. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Christiane Svart 24.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2020 Helt enig, og det er mulig og snu i tide om det ikke er sikkert og gå. Sitér dette innlegget Link to post
Christiane Svart 24.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2020 Trond123 skrev 29 minutter siden: Bergen til i morgen. Da er planen å gå til Haugesund for å posisjonere meg før været tillater å gå rundt Jæren. OK ha en god tur i sjøen i morgen, hører fra deg om det blir torsdag eller fredag fra Stavanger. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 24.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2020 Trond123 er dessuten en ringrev som har fartet noen turer på denne distansen. Han er god på væranalyser, å kjenner båten sin godt. Så det er på en måte greit at han går foran deg i løypa. Da vet du ca hva du møter. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Trond123 Svart 24.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2020 24 minutes ago, Christiane said: OK ha en god tur i sjøen i morgen, hører fra deg om det blir torsdag eller fredag fra Stavanger. Takk, holder deg selvfølgelig oppdatert. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.