Draco18SunTop Startet 21.Mars.2020 Del på Facebook Startet 21.Mars.2020 Våren er på inntog og sesongen for å pumpe opp gummibåten nærmer seg dermed med stormskritt. Båten pumpes opp og tømme igjen flere ganger i løpet av en sesong da den flyttes mye. Jeg begynner nå å bli rimelig lei av å tråkke i lang tid på fotpumpen for å få båten på vannet, og har bestemt meg for at i år er året der jeg elektrifiserer denne aktiviteten. Etter å ha søkt en del på nett finner jeg mange pumper som i beskrivelsen forklarer at de passer for gummibåter, men jeg må ærlig si at jeg tviler litt på enkelte av produktene. Denne virker for eksempel litt liten, på tross av at beskrivelsen påpeker at gummibåter er en av bruksområdene. Denne virker mer solid når jeg leste annonsen på nett, men etter å ha tatt en nærmere titt i butikken er inntrykket at den litt pjusk. Jeg har ingen erfaring med luftpumper til gummibåter, så det er mulig mine antagelser er riv ruskende gale. Spørsmålet er da som følger: Har du en luftpumpe du er fornøyd med og vil anbefale? Det er er krav at pumpen er batteridrevet, da båten pumpes opp uten for allfarvei og ikke nødvendigvis i nærheten av bil/andre strømkilder. Sitér dette innlegget Link to post
EspenB Svart 21.Mars.2020 Del på Facebook Svart 21.Mars.2020 (redigert) Hei Jeg gikk for en litt annen løsning for å blåse opp alt fra badeleker til supboard og gummibåt. Har en løvblåser fra Makita på 18 volt. Den har samme batteri som batteridrillene fra Makita Den leverer i alle fall utrolig mye mer luft enn alt mulig annet jeg har prøvd og du blir fort ferdig! Samtidig er den ikke så dyr og du slipper tilgang til strøm eller ledning. Har laget en liten gummiovergang og med en stuss til en lim/akrylpatron for å fylle ting med mindre nippel Har forresten den "store" du viste til fra Biltema. Ga opp å bruke den på supboardet sågar.... Derfor ble det lillebrors ide med løvlåseren i stedet Redigert 21.Mars.2020 av EspenB (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Furu Svart 22.Mars.2020 Del på Facebook Svart 22.Mars.2020 bravo har flere modeller i norske butikker. (West system har noe tilbud for tiden) kjøp ikkje slikt på biltema, skal du ha eletrisk må du også legge noen kroner i det yes, har prøvd biltema pumper.. Har god erfaring med bravo pumper kontra andre Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
Guest Avmønstret# Svart 22.Mars.2020 Del på Facebook Svart 22.Mars.2020 Har den lille til 200,- fra BT. Den blåser opp, men ikke hard, achillesjolla uten å blunke. Bare å "plugge inn", og noen minutter så er jolla oppblåst. Dvs jeg bretter ut jolla først. Så noe sluttpumping med fotpumpe for å få den hard. Krone for krone er den Biltemapumpa genial. Om batteriet er for lite for din jolle, ta ett tillegsbatteri for usb og plugg det inn, som til en mobil. ---- Ang fotpumper så er standarpumpa som følger med Achillesjolla vi har den beste jeg har prøvd. Trodde ikke det var særlig forskjell på fotpumper, og den ser helt vanlig ut, men pumper da minst et par ganger raskere enn fotpumper til joller fra Maritim osv. --- De plastpumpene en holder nede med foten og pumper for hånd har jeg gitt opp. Har bare vært dritt alt jeg har prøvd. Sitér dette innlegget Link to post
snekkerbod Svart 23.Mars.2020 Del på Facebook Svart 23.Mars.2020 Har også den til 200 fra BT. Genial å både blåse opp - og ikke minst også å trekke ut luft fra badeleker. Funker også til å pumpe opp en 285 Zodiac, men må avslutte med noen få pump med fotpumpa. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.