omhI Startet 22.Mars.2020 Link til dette innlegget Startet 22.Mars.2020 (redigert) Hei Jeg var en tur i båten i dag. Har en Beneteau 680 som jeg er fornøyd meg. Skulle lense ut litt vann i dørken men lensepumpe virker ikke. tok et bilde og der rød X er inntaket. MEN HVOR ER PUMPE MOTOREN ? Jeg kikket i retning motor, men fant ikke noe. Noen som vet hvor elektromotoren sitter ? Redigert 22.Mars.2020 av omhI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 22.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2020 Følg slangen så finner du motoren. Sitér dette innlegget Link to post
omhI Svart 22.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2020 (redigert) ja godt tips, gjorde et forsøk men det ble trangt innover. Lurte på om det var noe luke ned ovenfra under benk ute? Jeg skal gjøre et nytt forsøk å følge slangen (og krype ned i kjelleren selv om jeg ikke er noe slangemenneske) Redigert 22.Mars.2020 av omhI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 22.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2020 Må jo være slik montert at det går an å inspisere/skifte pumpe etc. Men i båter er jo alt som regel trangt når der gjelder slike montasjer. Sitér dette innlegget Link to post
omhI Svart 22.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2020 Noen andre med Beneteau 680 som har hatt problem med lensepumpe ? Sitér dette innlegget Link to post
gt19 Svart 22.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2020 Hadde en Antares 6.80 for noen år siden. Mener den du har krysset av på bildet er den manuelle pumpen. Den elektriske sitter helt akter. Prøv å pump med den manuelle pumpen, så set du fory om det er reaksjon der nede Sitér dette innlegget Jeanneau Merry Fisher 855, 2x Evinrude 150 E tec - Beneteau Antares 6.80, Suzuki DF115 - Askeladden 475 Freestyle, Mercury 50 EFI Link to post
LM 605 Svart 22.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2020 gt19 skrev for 2 timer siden: Hadde en Antares 6.80 for noen år siden. Mener den du har krysset av på bildet er den manuelle pumpen. Den elektriske sitter helt akter. Prøv å pump med den manuelle pumpen, så set du fory om det er reaksjon der nede Høres riktig ut det du sier her. Har hatt lignende opplegg i andre "samme" båter, Når det gjelder el. pumper blir det vel stort sett benyttet slike automatiske små pumper som står helt nede i bunn, Vil også tro at dette er sugeslangen til ei man. pumpe. Sitér dette innlegget Link to post
omhI Svart 22.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2020 Flott. Takker for innspill :) Ja for det er manuell pumpe også. Da fortsetter jeg å lete etter den elektriske helt akter. Synes å huske det var et. " lokk med skruer " helt der bake. Kanskje den ligger under lokket ? Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 22.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2020 omhI skrev 36 minutter siden: Flott. Takker for innspill :) Ja for det er manuell pumpe også. Da fortsetter jeg å lete etter den elektriske helt akter. Synes å huske det var et. " lokk med skruer " helt der bake. Kanskje den ligger under lokket ? Du kan jo se om der går noen ledninger å følge, ned helt i bunn, akter. Sitér dette innlegget Link to post
gt19 Svart 22.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2020 omhI skrev for 3 timer siden: Flott. Takker for innspill :) Ja for det er manuell pumpe også. Da fortsetter jeg å lete etter den elektriske helt akter. Synes å huske det var et. " lokk med skruer " helt der bake. Kanskje den ligger under lokket ? Ja, når du sier det, mener jeg å huske at pumpen er under det lokket Sitér dette innlegget Jeanneau Merry Fisher 855, 2x Evinrude 150 E tec - Beneteau Antares 6.80, Suzuki DF115 - Askeladden 475 Freestyle, Mercury 50 EFI Link to post
omhI Svart 23.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2020 Takk til alle som har gitt meg tilbakemelding. Skal kikke under lokket med skruer når jeg får litt tid til overs Sitér dette innlegget Link to post
omhI Svart 26.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2020 hei pumpa lå ikke under det lokket jeg trodde, men under et skrulokk rett foran motoren i motorbrønna. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.