bellen Startet 22.Mars.2020 Del på Facebook Startet 22.Mars.2020 Har noen fileter av torsk i fryseren som nå har ligget så lenge at den har begynt og få litt "frysesmak" i seg. Jeg tenkte derfor på om jeg skulle henge den opp til tørking nå. Men er det egentlig mulig å tørke fisk som har vært fryst lenge og få et brukbart resultat av det? Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 22.Mars.2020 Del på Facebook Svart 22.Mars.2020 Er vel bare å forsøke... Er den først skjemt av frysesmak så er det vel lite å tape.. Steker du fileene derimot, kamufleres mye av frysesmaken .. Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 22.Mars.2020 Del på Facebook Svart 22.Mars.2020 (redigert) Har aldri prøvd å tørke frosen fisk, men derimot om du legger de frosne filetene et døgn i grovsalt og deretter kokes med stappe og bacon til, mmm det er snadder. red: nei et døgn er litt for mye. Det holder med en 10 -12 t. Redigert 22.Mars.2020 av navid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 23.Mars.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mars.2020 Takk for svar, folkens. Lurte bare på om noen hadde erfaring med å tørke fryst fisk. Men som sagt så har jeg ingenting å tape. Som middagsmat er den nok ferdig uansett, så alternativet er krabbeagn eller kattemat, men så kom tanken på om det kunne være en mulighet til å bli til snacks. Skal snart begynde i ny jobb på en ny fiskebåt, så tilgang på ny fersk fisk vil ikke bli et problem for meg Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.