Storken Startet 23.Mars.2020 Link til dette innlegget Startet 23.Mars.2020 Hei. Hva er mest brukt av 4kW av eberspacher D4l og D4R. D4R har større vifte, og støyer meir veit jeg, men kan kjøres på 75mm, mens D4l må bruke 90mm. På modelloversilten står D4l på commercial, og D4R på recrational. Hva anbefales? Hva bruker dere, og er det merkbart mere støy? Sitér dette innlegget Link to post
goodroc Svart 24.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2020 Jeg havde samme spørgsmål da jeg skulle købe Eberspacher D4 så jeg ringede til den danske forhandler og han sagde at 75mm var ikke længere relevant og at de kun sælger 90mm nu. Sitér dette innlegget Link to post
Smurph Svart 25.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2021 (redigert) D4R / Plus er visstnok primært beregnet på lengre kanalstrekk. Den har en kraftigere viftemotor, og muligens en annen utforming av viften, og kan dermed dytte mer luft når motstanden i kanalen øker - feks ved lengre strekk eller mindre diameter. Hvis du har normale kanalstrekk så har du ingen gevinst ved å installere D4R / Plus fremfor vanlig D4 / D4L. Avgitt luftvolum på alt annet enn høyeste effekt er lavere på D4R, og strømforbruket er høyere. På full effekt er avgitt luftvolum det samme for begge modellene, det samme er varmeeffekten. Redigert 25.Juni.2021 av Smurph (see edit history) Sitér dette innlegget Bundin er bátleysur maður Link to post
Skrulokk Svart 9.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2024 Tar opp denne tråden igjen. Vi har fra før 75mm slanger i båten fra en gammel 80-talls D3. Det skal nå monteres en ny D4L. Kan vi da montere en overgang fra 90mm til 75mm direkte etter varmeren, eller vil dette by på problemer? Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart 9.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2024 Eg har 90 mm til første utløp ca1m og så 75 mm på resten,virker fint Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.