Jump to content

Edit History

TMM

TMM

Hei,

 

Hadde i utgangspunktet akkurat samme problem; i stilling for kaldluft alt i orden, mens i stilling for varme null respons. Bestilte ny glødeplugg etter tips fra en båtkyndig kompis (så langt ikke skiftet) men siden båten uansett ikke har vært brukt i vinter hadde vi ikke gjort noe med varmeren på 2-3 mnd.

 

Men så hadde Mikunien tildels startet av seg selv...! Var ombord i båten for å sjekke generell status i en av de mange vinterstormene og hørte klikkelyden fra dieselpumpa. På bryterpanelet lyste begge lysene tross at den stod i "av"-posisjon slik den ble forlatt. Ingen vifte/brenner gikk, og det dryppet diesel ut under varmeren - sikkert 20+ liter hadde rent ut og havnet i motorrommet. Måtte kutte strømmen til varmeren for å få stoppet pumpa, ingen reaksjon fra bryteren.

 

Er det noen som har formening om hva som er feil her...? Tips til hvordan man best fjerner diesel/lukt fra treverk mottas gjerne også :)

TMM

TMM

Hei,

 

Hadde i utgangspunktet akkurat samme problem; i stilling for kaldluft alt i orden, mens i stilling for varme null respons. Bestilte ny glødeplugg etter tips fra en båtkyndig kompis (så langt ikke skiftet) men siden båten uansett ikke har vært brukt i vinter har vi ikke gjort noe med varmeren på 2-3 mnd.

 

Men så hadde Mikunien tildels startet av seg selv...! Var ombord i båten for å sjekke generell status i en av de mange vinterstormene og hørte klikkelyden fra dieselpumpa. På bryterpanelet lyste begge lysene tross at den stod i "av"-posisjon slik den ble forlatt. Ingen vifte/brenner gikk, og det dryppet diesel ut under varmeren - sikkert 20+ liter hadde rent ut og havnet i motorrommet. Måtte kutte strømmen til varmeren for å få stoppet pumpa, ingen reaksjon fra bryteren.

 

Er det noen som har formening om hva som kan ha skjedd...? Tips til hvordan man best fjerner diesel/lukt fra treverk mottas gjerne også :)



×
×
  • Create New...