Moyja Startet 23.Mars.2020 Link til dette innlegget Startet 23.Mars.2020 Jeg har en Mikuni MY30 luftvarmer som ikke vil fungere etter at den har vært rengjort. Med bryteren i stilling for ventilasjon så får den for full guffe. Grønn diode lyser. Med bryter i stilling for brenner/varmer lyser rød diode. Termostaten på max. Viften går ikke, den gløder ikke og pumpen for drivstoff går ikke. Ikke en lyd.Sten død. Jeg har kontrollert alle koblinger flere ganger men kan ikke se noe feil. Tatt ut glødepluggen ser ok ut sjekket for kortslutninger, kan ikke finne noe Er det noen her på forumet som har vært borte i dette og kan gi meg et hint ???? Sitér dette innlegget Link to post
-Luna- Svart 24.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2020 Hei, det finnes et flyt diagram på nettet for å feilsøke. Om du ikke finner det kan jeg sende det til deg senere. Sitér dette innlegget Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375 Link to post
Bårdp Svart 24.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2020 Sjekk at ikke en av de to overophetingstermostatene er utløst. En sitter under et lokk oppå varmeren den andre sitter i luftutblåsningen. Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 25.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2020 Har sjekket alt og det er ok nå. Det viste seg at to ledninger var trukket ut av kabel skoene . sjekket dette etter tips fra Solhaug AS. Sitér dette innlegget Link to post
TMM Svart 24.April.2020 Link til dette innlegget Svart 24.April.2020 (redigert) Hei, Hadde i utgangspunktet akkurat samme problem; i stilling for kaldluft alt i orden, mens i stilling for varme null respons. Bestilte ny glødeplugg etter tips fra en båtkyndig kompis (så langt ikke skiftet) men siden båten uansett ikke har vært brukt i vinter hadde vi ikke gjort noe med varmeren på 2-3 mnd. Men så hadde Mikunien tildels startet av seg selv...! Var ombord i båten for å sjekke generell status i en av de mange vinterstormene og hørte klikkelyden fra dieselpumpa. På bryterpanelet lyste begge lysene tross at den stod i "av"-posisjon slik den ble forlatt. Ingen vifte/brenner gikk, og det dryppet diesel ut under varmeren - sikkert 20+ liter hadde rent ut og havnet i motorrommet. Måtte kutte strømmen til varmeren for å få stoppet pumpa, ingen reaksjon fra bryteren. Er det noen som har formening om hva som er feil her...? Tips til hvordan man best fjerner diesel/lukt fra treverk mottas gjerne også :) Redigert 24.April.2020 av TMM (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.