gixen Startet 24.Mars.2020 Link til dette innlegget Startet 24.Mars.2020 Hei! Jeg behandler et par rustområder på en D4, og har i første omgang pusset rent så langt det går. Jeg vurderer to alternative metoder for varig resultat: 1) ferro-bet rustbehandler Grunning "rett-på-rust" VP Original Lakk 2) Grunning "rett-på-rust" VP Original Lakk Har noen erfaring med en grunning som kan legges på rust, og som er overmalbar av VP original lakk? Alternativene jeg har i nærheten er produkter fra Hammerite og Bengalack. Hvilken metode gir best resultat etter deres erfaring, ved bruk av "rett-på-rust" grunning? Geir Inge Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 24.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2020 Jeg lakket direkte på stål med VP-lakk. Det gjorde jeg også når jeg jobbet hos VP. Sitér dette innlegget Link to post
svendmb Svart 24.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2020 Jeg har god erfaring med å bruke Ovatrol penetrerende olje som "grunning". Denne trenger inn i de feltene hvor det måtte sitte igjen noe rust. La tørke godt, minst et døgn, så mal rett over med vp grønn. Har brukt dette i flere år, og på flere motorer. Sitér dette innlegget Link to post
gixen Svart 24.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2020 Takk for godt tips! Kommer til å prøve owatrol. Geir Inge Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.