Goodspeed Startet 24.Mars.2020 Link til dette innlegget Startet 24.Mars.2020 Vet det regjerer mange tråder med diskusjon rundt VP deler og om man skal ha original eller ei. Og det er jo stort sett delte meninger, spesielt på mer "vitale" deler i motoren. Men slik som veivhusfilteret som jo strengt tatt er et slags luftfilter, er det stor forskjell i kvalitet på originale og alternativene? Tenker spesielt med tanke på risiko øker ved bruk av det ikke-originale filteret. Prisen er jo halvparten, så er jo litt å spare. Sitér dette innlegget Goodspeed GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2 Link to post
Anderre Svart 24.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2020 Jeg kjøpte hos marinedeler.no som jeg syntes har greie priser på det meste :-) - Dette filteret kom i boks fra Mann filter som jo er en ganske så kjent produsent https://www.marinedeler.no/shop/index.php?main_page=product_info&products_id=1000000114&language=no Sitér dette innlegget Hjemmehavn i Farsund Link to post
Gulborg Svart 24.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2020 Legg det i witesprite i flere omganger og la det tørke skikkelig. Godt som nytt.. Sitér dette innlegget Link to post
R.O Svart 24.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2020 Jeg kjøper konsekvent kun VP deler, olje til service. Men ikke fordi jeg tror det nødvendigvis er bedre, men fordi jeg får ok service hos den lokale VP butikken, der kan jeg spørre og grave, og de deler villig på tips og triks. Tenker at det også greit den dagen båten skal selges, at jeg kun har brukt originale deler. At et originalt veivhusfilter skal koste 1300kr er galskap, men dette var vel også den delen som fremstår som dyrest, for øvrige deler er differansen moderat, så da blir ikke den totale differansen så stor mellom VP deler og «kopier»... Sitér dette innlegget Link to post
Goodspeed Svart 24.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2020 Anderre skrev 47 minutter siden: Jeg kjøpte hos marinedeler.no som jeg syntes har greie priser på det meste :-) - Dette filteret kom i boks fra Mann filter som jo er en ganske så kjent produsent https://www.marinedeler.no/shop/index.php?main_page=product_info&products_id=1000000114&language=no Ja, såg han hadde en grei pris på det. Mulig jeg går for den. R.O skrev 3 minutter siden: Jeg kjøper konsekvent kun VP deler, olje til service. Men ikke fordi jeg tror det nødvendigvis er bedre, men fordi jeg får ok service hos den lokale VP butikken, der kan jeg spørre og grave, og de deler villig på tips og triks. Tenker at det også greit den dagen båten skal selges, at jeg kun har brukt originale deler. At et originalt veivhusfilter skal koste 1300kr er galskap, men dette var vel også den delen som fremstår som dyrest, for øvrige deler er differansen moderat, så da blir ikke den totale differansen så stor mellom VP deler og «kopier»... For såvidt enig i det, greit med all hjelp de kan bistå med. Og så var det dette med å støtte litt opp om de tradisjonelle butikkene også. :) Sitér dette innlegget Goodspeed GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.