Jp62 Startet 24.Mars.2020 Del på Facebook Startet 24.Mars.2020 Hvor nærme må propell stå akselbraketten ? Kan den stå ca 10 cm ? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørkski Svart 24.Mars.2020 Del på Facebook Svart 24.Mars.2020 Jeg har akkurat kortet inn min aksling. Etter en del googling kom jeg frem til at en avstand på 1 til 1 1/2 gange diameter på akslingen virker til å være allment akseptert som «innafor». Avstanden er målt fra lager til propell. Se til at du har tilstrekkelig avstand mellom propell og skrog før du kapper akslingen. Avstanden bør ikke være mindre enn 10% av propelldiameteren. Bjorkski Sitér dette innlegget Link to post
Jp62 Svart 24.Mars.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mars.2020 Akselen er på 30 mm så da kan jeg ha ca 45 mm avstand . Sliter med dårlig plass så det er mulig jeg må flytte brakett litt bakover . Takk for svar Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 24.Mars.2020 Del på Facebook Svart 24.Mars.2020 Jeg kan ikke tro at 10cm utstikk vil være noe problem. Har sett det på mange båter, og det ser ikke ut til å skape noe problem. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.