Knallipadden Startet 24.Mars.2020 Link til dette innlegget Startet 24.Mars.2020 Båten min skulle sjøsette til helgen men felles utsetting blir utsatt til etter påske på grunn av situasjonen landet er i. Spørsmålet er hva det eventuelt koster å få sjøsatt en båt hvis jeg får en lastebil til å gjøre det i stedet? Båten står på land 20-30 meter fra sjøen. God tilkomst med lastebil. Noen erfaring? 25 fot snekke, ca 2 tonn. Sitér dette innlegget Link to post
Båt80 Svart 24.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2020 Kan ikke tenke meg at det blir noe mer enn 1000-2000kr Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 24.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2020 kommer ann på hvor langt de må kjøre for å komme dit du er, men en 1500-2500 kommer du ett stykke med. du kan regne med en tusenlapp i timen så blir du ikke skuffet. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Knallipadden Svart 24.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2020 Er en del transportfirma rundt om der jeg har båten. Syns det står den ene lastebilen med kran etter den andre parkert langs veien, så det blir gjerne ikke så langt å kjøre for å komme seg til båten. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 24.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2020 Det er store prisforskjeller på slike oppdrag ettersom hvor i landet du befinner deg. Når du ikke har tid til å fortelle hvor jobben skal gjøres så er det like smart som å spørre om hvor langt et tau er.... Noen områder har prissamarbeid. Noen områder har båtstørrelsedeling. Noen områder har båthavndeling. Noen områder har minstepris. Noen har gunstig pris for min 5 båter på samme sted... noen ikke, noen har for 10 båter, noen har for 3... ++++ mye arbeid å finne alt ut selv... Min mening, smartere å oppgi sted, nyte godt av all lokalkunnskapen her inne.... også bruke den, masse penger og tid spart.... Sitér dette innlegget Link to post
BMW X1 Svart 24.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2020 Jeg betalte 2750 Kr i 2014 for å få løftet en 25 fots cabincruiser ca 2400 kg fra vogntog og til sjøen. Ble brukt en mobilkran. Sitér dette innlegget Link to post
Bodehode Svart 24.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2020 I 2019 kostet det 5600kr for meg å få båten på havet. Løft fra krybbe til bil. Flytte bil for å nå til utsett. Løft fra bil til hav. Båt 28 fot Sitér dette innlegget Livet er for kort til å kjøre diesel Link to post
Faxen Svart 25.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2020 (redigert) I Horten betaler vi fra 1000 til 1200 kr per løft. En kranbil tok 1800, men kom da fra Tønsberg. Dette var to år siden. Båten var 29 fot og vekt ca. 5 tonn. Redigert 25.Mars.2020 av Faxen (see edit history) Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
-morten- Svart 25.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2020 Spørs jo om den bare skal løftes eller løftes og fraktes.. Er vel ingen som kjører med hengende last! så da må den settes på en bil, eller bil med egen kran Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Knallipadden Svart 25.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2020 -morten- skrev 1 time siden: Spørs jo om den bare skal løftes eller løftes og fraktes.. Er vel ingen som kjører med hengende last! så da må den settes på en bil, eller bil med egen kran Når den ble sjøsatt brukte de truck som flytte den de få meterne fra kaien og bort dit den står. Sitér dette innlegget Link to post
R.O Svart 25.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2020 Vil tippe det varierer med x5 avhengig av hvor i landet du er. På Sørlandet betaler de rundt 1500kr for å få hentet en 30foter i hagen og satt den på vannet. Er du i Oslo så tar han 1500kr for å starte opp bilen.... Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 25.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2020 er vel noen smutthull der ja! Truck med lastestropper har jo vært heftig diskutert her tidligere! men om det løftes med mobilkran eller lastebilkran kan det ikke kjøres med hengende last! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
alphaman Svart 25.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2020 Ring så får du riktig svar..... Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 25.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2020 Knallipadden skrev for 16 timer siden: Er en del transportfirma rundt om der jeg har båten. Supert ? Da vet vi jo hvor det er... Det er der... Veldig bra ? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 25.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2020 dieselfan skrev 17 minutter siden: Da vet vi jo hvor det er... Det er der... Når man har Knallipadden som nick så er det vel strengt tatt bare en by i landet som er sannsynlig... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Kaptein Plast Svart 25.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2020 Husk også at det er nye bestemmelser for frakt av båt på bil, så ikke 'alle og enhver' gjør slikt lenger. Sitér dette innlegget Link to post
joern-eo Svart 25.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2020 30 m fra sjøen... Ikke lange frakten, men den må nok stå på planet uansett. Far og sønn fikk løftet opp båten i høst (31 og 24 fot) og plassert dem 50 m fra kaia sist høst. 1800 kr. Sitér dette innlegget Link to post
Knallipadden Svart 25.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2020 index skrev for 2 timer siden: Når man har Knallipadden som nick så er det vel strengt tatt bare en by i landet som er sannsynlig... ? Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 25.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2020 Bil med kran skal kjøres til plassen, laste opp for så å kjøre de få meterne til kaien, losse båten for så å kjøre tilbake til utgangspunkt. Blir nok mellom 25oo og 3000 pluss mva tror jeg Sitér dette innlegget Link to post
Knallipadden Svart 25.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2020 Blir kanskje organisert sjøsetting likevel med strenge smitte tiltak. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 25.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2020 Knallipadden skrev 22 minutter siden: Blir kanskje organisert sjøsetting likevel med strenge smitte tiltak. Kanskje like greit det med orden i rekkene. Sitér dette innlegget Link to post
aroneid Svart 25.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2020 Håper det løser seg! Basert på tidspunktene på innleggene dine (og dermed epostene fra båtlaget), så mistenker jeg at vi kanskje er i samme havn. :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.