Sondre93 Svart 29.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2020 Så da er det minus fra WL til lampe og også minus til tenningshakket? Sitér dette innlegget Link to post
Sondre93 Svart 31.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2020 Ble litt forvirret her. Fant et skjema på nettet med den samme regulatoren jeg har, men koblingene er litt annerledes. Hva er plus og hva er minus kabler her? Vet at E er minus/jording, men er litt usikker på de andre Sitér dette innlegget Link to post
mthoms Svart 31.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2020 Næh ... så vidt jeg kan se, er de to diagrammer helt ens elektrisk set. Jeg forstår nok ikke baggrunden for din forvirring om plus og minus ledninger her. Sitér dette innlegget Link to post
Sondre93 Svart 31.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2020 Jeg har koblet E til minus pol på batteriet med minus kabel. Så har jeg koblet B til pluss pol på batteriet med pluss kabel. F har jeg også koblet med en pluss kabel, så har jeg koblet D med minus kabel. Er dette riktig? Sitér dette innlegget Link to post
mthoms Svart 31.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2020 Hvad er det helt præcist du forstår ved et "minuskabel"? Sitér dette innlegget Link to post
Sondre93 Svart 31.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2020 Jeg har skjønt det litt bedre her nå. Brun ledning er live/pluss. Grønn er jording/minus. Blå er nøytral Sitér dette innlegget Link to post
mthoms Svart 31.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2020 Så det er farven på isoleringen ... Det er fuldstændigt lige meget for funktionen ... som Hulda skrev. Strømmen er farveblind. Sitér dette innlegget Link to post
Sondre93 Svart 31.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2020 Ok. Så farven representerer ikke hvilken funksjon ledningen har? Feks rød= signalkabel osv? Sitér dette innlegget Link to post
St.Matt Svart 31.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2020 Hei, tror du burde ta kontakt med noen som kan dette. Når du er så usikker, få hjelp. Hilsen en elektriker. Sitér dette innlegget Link to post
Sondre93 Svart 31.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2020 Ser ut til at det blir til å få litt hjelp ja Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 31.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2020 Som Hulda har presisert, strøm er fullstendig fargeblind. Strømmen som går inne i kobberen, innenfor isolasjonen bryr seg null om den går i en rød, blå, grønn, gul, lilla eller kufiolilla plast isolasjon. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Sondre93 Svart 31.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2020 Da forstår jeg. Syntes bare det hørtes litt rart ut at jeg kan bruke hvilke som helst type kabler. Jeg så for meg at fargene sa noe om hvilke type ledninger det er Sitér dette innlegget Link to post
Sondre93 Svart 31.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2020 Da har jeg endelig skjønt systemet etter noen timers søk på nettet. Beklager for at jeg er seiglært ? Eneste som gjenstår er den ladelampen og finne ut hvor på tenningen den skal sitte. Husker mthoms forklarte meg at jeg skal koble en ledning fra den ene flatstiften på ladelampen til minus på batteriet og deretter den andre flatstiften på ladelampen til tenningen og så vri om nøkkelen for å se om det kommer lys. Må motoren startes helt for å finne ut av det eller holder det bare med å skru på tenningen? Dersom det kommer lys i ladelampen så er det den flatstiften på tenningen jeg skal koble den til? Feks hvis jeg tar feil flatstift så kommer det ikke lys på ladelampen? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 1.April.2020 Link til dette innlegget Svart 1.April.2020 Ja, det stemmer. Deretter fjerner du denne minus fra batteriet og kopler til uttaket på releet i stedet. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Sondre93 Svart 1.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2020 Ok, men må motoren startes helt for å finne ut hvilken av stiftene den skal på? Båten står på opplag så blir litt vanskelig å få startet den Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 1.April.2020 Link til dette innlegget Svart 1.April.2020 Sondre93 skrev for 7 timer siden: Ok, men må motoren startes helt for å finne ut hvilken av stiftene den skal på? Båten står på opplag så blir litt vanskelig å få startet den Bare å slå på tenningen det. Om det lyser med tenning på og slukker med tenning av så flytter du den over til releet. Da bør det samme skje om du prøver igjen. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Sondre93 Svart 1.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2020 Ok. Da er den delen i boks pluss kablene jeg trenger. Ladelampen har to flatstifter. Skal jeg bare koble fra WL til den ene flatstiften på ladelampen og deretter en ny kabel fra den andre ledige flatstiften på ladelampen og så til tenning? Ser at koblingsskjemaet med farger sier at ladelampen står alene koblet til WL. At begge B utgangene fra regulator skal brukes. En til batteriets pluss pol og en til tenningen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.