Torsen67 Startet 26.Mars.2020 Link til dette innlegget Startet 26.Mars.2020 Er fersk på dette. Båten er som sagt 270 lang og har en liten 6 hk påhenger. Er slepeøye ganske langt ned på baugen. Kyllingbein får jeg ikke brukt da det ikke er D-kroker tilgjengelig. NB: kommer bare til å dra med jolla på kortere turer i ca 10 knop. Tips til tau? Gjerne fra Biltema. Sitér dette innlegget Link to post
Bodehode Svart 26.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2020 Jeg hadde en gummibåt (300) med 4hk hengende etter min båt i inntil 12 knop. brukte et flytetau 9-10mm ca 20m fra Biltema. Fungerte kjempebra :-) Sitér dette innlegget Livet er for kort til å kjøre diesel Link to post
Torsen67 Svart 26.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2020 (redigert) Bodehode skrev 30 minutter siden: Jeg hadde en gummibåt (300) med 4hk hengende etter min båt i inntil 12 knop. brukte et flytetau 9-10mm ca 20m fra Biltema. Fungerte kjempebra :-) Flott! Huker du bare med karabinkrok til jolla? Ingen strekkavlaster? Redigert 26.Mars.2020 av Torsen67 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 26.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2020 https://www.biltema.no/batutstyr/vannsport/sikkerhetsliner/slepetau-for-jolle-2000039777 Denne har hanefot, men det er bare å bruke den enden på moderskipet. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Bodehode Svart 26.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2020 (redigert) Jeg hadde hanefot på båten, og en liten gammel fender med 1-2 runder tau rundt 2-3 meter fra båten, etter en lei tau i propellen episode... Den fra Biltema som er linket til over ser helt grei ut :-) Redigert 26.Mars.2020 av Bodehode (see edit history) Sitér dette innlegget Livet er for kort til å kjøre diesel Link to post
Lazyjack Svart 26.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2020 Torsen67 skrev for 4 timer siden: Er fersk på dette. Båten er som sagt 270 lang og har en liten 6 hk påhenger. Er slepeøye ganske langt ned på baugen. Kyllingbein får jeg ikke brukt da det ikke er D-kroker tilgjengelig. NB: kommer bare til å dra med jolla på kortere turer i ca 10 knop. Tips til tau? Gjerne fra Biltema. Kyllingbein, den var ny Dropp karabinkroker, med mindre du bruker slike som låser seg selv. Jeg bruker også rykkdemper, tror det sparer jollefestene en del. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 26.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2020 Lazyjack skrev 1 time siden: Kyllingbein, den var ny Dropp karabinkroker, med mindre du bruker slike som låser seg selv. Jeg bruker også rykkdemper, tror det sparer jollefestene en del. Forslag til rykkdemper? Samme som til fortøyning? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 27.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2020 Ja, jeg bruker vanlig gummi rykkdemper. Kjøp ordentlige greier, ikke Biltema sin. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.