Rookie_332 Startet 26.Mars.2020 Link til dette innlegget Startet 26.Mars.2020 Er det noen filter du kan ha før du fyller diesel som evt kan fange opp urenheter forurensning ved fylke stasjonen når du fyller diesel , da det er flere steder som ikke har de beste og reneste tanker ? Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 26.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2020 Noe slikt du tenker på? https://www.maritim.no/bensintrakt-mr-funnel-cond-45-56-l-min- Sitér dette innlegget Link to post
Rookie_332 Svart 26.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2020 jørn skrev 57 minutter siden: Noe slikt du tenker på? https://www.maritim.no/bensintrakt-mr-funnel-cond-45-56-l-min- He he utrolig ja ????? meget bra takker sjekker ut dette mer ? Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 26.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2020 Ingen dum ide... Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Linea Svart 26.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2020 Jeg har god erfaring med det filteret, stopper større urenheter. Sitér dette innlegget Link to post
Rookie_332 Svart 26.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2020 Linea skrev 16 minutter siden: Jeg har god erfaring med det filteret, stopper større urenheter. Så bra bruker du det under hele fyllinga Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 26.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2020 Trakta er god den, men den har litt for lite kapasitet til at det fungerer med fyllepistol utan ein masse start og stopp. Kvar gong du startar fylling, så blir det litt søl, dette er nokså plagsomt. Når ein brukar ei mindre transferpumpe td. så går det greit. Sitér dette innlegget Link to post
Linea Svart 26.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2020 Jeg bruker ikke den nå lengre da den dieselen jeg fyller har vært veldig bra. Hadde jeg vært i tvil så hadde jeg tatt den frem igjen. Det som nevnes med hastighet er jeg også kjent med. Jeg fant en løsning ved å fylle inn fra siden av filteret så dieselen snurrer i filteret ala når en tapper vann ut av badekaret. Da trekker det unna relativt fort. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Rookie_332 Svart 26.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2020 Linea skrev 16 minutter siden: Jeg bruker ikke den nå lengre da den dieselen jeg fyller har vært veldig bra. Hadde jeg vært i tvil så hadde jeg tatt den frem igjen. Det som nevnes med hastighet er jeg også kjent med. Jeg fant en løsning ved å fylle inn fra siden av filteret så dieselen snurrer i filteret ala når en tapper vann ut av badekaret. Da trekker det unna relativt fort. Lykke til. ? Sitér dette innlegget Link to post
Pedaltom Svart 29.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2020 (redigert) Jeg har hatt Mc Funnel i over 5 år og er veldig fornøyd, selv om det blir litt start/stopp når jeg fyller pga begrenset hastighet. Jeg har en snekke så det er ikke veldig mange liter jeg fyller hver sommer. Filteret er forresten litt finere enn 74 mikrometer,som Maritim hevder. Jeg var i kontakt med produsenten i 2016, og da oppga de at filteret filtrerte vekk partikler over 50 mikrometer. Jeg har også brukt denne trakten til å rense en dieseltank for vann og urenheter, men da må den naturligvis stadig skylles så det kan ta litt tid. Skyller under en vannstråle og tørker den før neste runde. Redigert 29.Mars.2020 av Pedaltom (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Rookie_332 Svart 29.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2020 Pedaltom skrev 1 minutt siden: Jeg har hatt Mc Funnel i over 5 år og er veldig fornøyd, selv om det blir litt start/stopp når jeg fyller pga begrenset hastighet. Jeg har en snekke så det er ikke veldig mange liter jeg fyller hver sommer. Filteret er forresten litt finere enn 74 mikrometer. Jeg var i kontakt med produsenten i 2016, og da oppga de at filteret filtrerte vekk partikler over 50 mikrometer. Jeg har også brukt denne trakten til å rense en dieseltank for vann og urenheter, men da må den naturligvis stadig skylles så det kan ta litt tid. Skyller under en vannstråle og tørker den før neste runde. Super blir å kjøpe men en slik ?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.