ekvals Startet 27.Mars.2020 Link til dette innlegget Startet 27.Mars.2020 Farten på speed giver i båten funker ikke lenger. Usikker på hvordan dette henger sammen, men om dere ser slangen på bildet som går fra sort/grålig til transparent slange, så mener jeg å ha fulgt denne frem til dash og fartsmåler.. Denne er fylt delvis med vann langs med.. Det er vel ikke riktig? Noen som vet? Så undrer jeg på en annen sak som er montert på babord side, en slags arm som kan vippes. Fra denne går det en ledning som jeg nettopp har oppdaget er av. Det ser ut til å være 4 ledere i denne. Jeg er ikke sikker på når den ble slitt av, har heller ikke lykkes å finne andre enden da det er vanskelig å komme til. Har desverre ikke bilde, men noen som kan tenke seg hva dette er? Sitér dette innlegget Link to post
Bergsholmen Svart 27.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2020 Hei. Slangen som du nevner som går til dashbordet er trykkslangen til knopmåleren, litt vann er vanligt i denne, men ikke mye. Årsak til at knopmåleren ikke virker er mye mulig tett i opningstidene nede ved undervannshus på motoren.. demonter mellom grå og transperang slange og blås (helst med trykkluft) i den grå.. forhåpentligvis klarer du å løse det, vis ikke må du inni hullet nede ved undervannshuset og «stake» opp hullet.. Sitér dette innlegget Nå: Shakespeare 15,6 fot Suzuki DT140 EFI (Prosjekt) (2021-…) Nå: 92- Nor-Dan 6100 Mercury Verado 200 (2016-...) Før: 91- Skipsplast 460 Suzuki DT90 (2008-2016) Før: 80- GH10 Evinrude 8 (Midt på 90-tallet) Link to post
ekvals Svart 28.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2020 Takker @Bergsholmen Skal forsøke å blåse som du nevner, har lest noen tips på nettet. Det ser ut til at det ligger noe vann i røret både her og der i veien frem til dashen som nevnt, så siden jeg har tilgang til enden som går inn på speedindikator, tenker jeg at jeg løser fra der også å blåser tilbake det jeg får ut... Antar evt salt som kommer fra det vannet kan skape trøbbel. Ref andre sak så skal jeg forsøke å ta bilde av den å legge til. Sitér dette innlegget Link to post
Fuglen Svart 28.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2020 ekvals skrev for 13 timer siden: babord side, en slags arm som kan vippes. Ekkolodd? Sitér dette innlegget Link to post
ekvals Svart 28.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2020 14 hours ago, Fuglen said: Ekkolodd? Har tenkt tanken og det er sikkert det. En gammel som står igjen da det nå er en rund type montert gjennom kjøl.. Trodde imidlertid ikke de skulle la seg justere så enkelt som denne gjør, altså vippingen som jeg nevnte. Sitér dette innlegget Link to post
Fuglen Svart 29.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2020 Noe sånt: https://www.maritim.no/garmin-gt21-tm-downv-50-200-khz-500w-hekksvinger-8-pin Sitér dette innlegget Link to post
ekvals Svart 31.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2020 Det så likt ut ja..:) Sitér dette innlegget Link to post
Furu Svart 31.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2020 Fikset nettopp egen vann trykk slange på en yamaha f80. Slangen hadde nesten delt seg der den ligger utenpå stammen.. Hadde også litt vann i slangen, regner med det var der det hadde kommet inn Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
ekvals Svart 3.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2020 @Furu Du tenker på pitot slangen ? Måtte du skifte slangen som hadde delt seg da antar jeg? Her virker det som om det er potte tett fra kopling ike før motor og ned på stamme. Frem mot konsoll klarer jeg å blåse luft gjennom. Må sikkert opp med båt å pirke ut inn i hullet der. Sitér dette innlegget Link to post
Furu Svart 3.April.2020 Link til dette innlegget Svart 3.April.2020 Bare forlengte den litt. Nådde fint det lille hullet på stammen fra kaia, hadde litt rusk inni men var ikke tett hos meg Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.