
jotto
HiWard skrev 42 minutter siden:Jeg ble fortalt at Evinrude droppet muligheten for auxillary charging kit på G2, sier kanskje noe om hvor (u)viktig denne muligheten var..
Ser fordelen med VSR både ift landstrømlading og det med å glemme å vri på bryteren som jeg skisserte i min forrige post. Har dog ganske god bryter-disiplin.
Har du en bryter for hvert batteri, eller 1/2/begge-bryter?
Når det gjelder å lade LiFePo4-batterier direkte fra motor så er dette noe jeg også lurer på. Foreløpig har to forhandlere sagt at dette går fint og en som sier det ikke er anbefalt. Like langt der med andre ord... Lurer også på dette med å parallellkoble LiFePo4 med blybatteri uten at noen har klart å gi meg et uforbeholdent ja eller nei på det spørsmålet.
Jeg har separat bryter per batteri. Dette er fabrikkmontert.
Jeg tror den safeste måten å lade lifepo fra motoren er å installere en spenningsregulator mellom motor og batteri. Da fungerer motor-dynamoen bare som en "dum" strømkilde. Jeg har ikke gravd meg ned i detaljene her, så jeg bare skyter fra hofta.