Jump to content

Maxi 95, hva er det vi ser under stevnbeslaget her?

ne.andersson

Recommended Posts

Hei, jeg har i uken demontert og bestilt ny aksling og i dag demonterte jeg min pakkboks for å rengjøre den, under denne fikk jeg syn på noe jeg jeg lurer hva er.

Det er noe som sitter under mitt stevnebeslag og inn en bit under og det ser ut noen form for metall som ruster. Noen som er kjent med modellen og vet hva dette er?

Min første tanke var at det var noe metall som var sammenhengende med min kjøl som har vært innkapslet med gelcoat som har falt av når det begynt å ruste (jeg har den gamle modellen med blykjøl uten kjølbolter)

Bilde tatt frem i fra: (det jeg mener er da det brune under beslaget)

87687D5C-A1EC-4E0B-8A2F-AE5CBD9E982C.jpeg.3122286489bd63fe94080094c7226f41.jpeg

ne.andersson skrev for 13 timer siden:

Hei, jeg har i uken demontert og bestilt ny aksling og i dag demonterte jeg min pakkboks for å rengjøre den, under denne fikk jeg syn på noe jeg jeg lurer hva er.

Det er noe som sitter under mitt stevnebeslag og inn en bit under og det ser ut noen form for metall som ruster. Noen som er kjent med modellen og vet hva dette er?

Min første tanke var at det var noe metall som var sammenhengende med min kjøl som har vært innkapslet med gelcoat som har falt av når det begynt å ruste (jeg har den gamle modellen med blykjøl uten kjølbolter)

Bilde tatt frem i fra: (det jeg mener er da det brune under beslaget)

87687D5C-A1EC-4E0B-8A2F-AE5CBD9E982C.jpeg.3122286489bd63fe94080094c7226f41.jpeg

Vanskelig å se på bildet, men bly ruster i hvert fall ikke. På min båt sitter det en lensepumpe der, kan det være noen slags festebrakett?

Hmm, ja når jeg kjøpte båten så gikk det der ned et rør tilhørende den manuelle lensepumpen, har byttet den ut med en elektrisk Rule pumpe nå.

Er jo ikke utenkelig at det har vært en form for festebrakett eller noen form for inngjuten forsterkning til stevnbeslaget. Synes bare det var veldig rart at den satt der tilsynelatende uten noen funksjon.

Tenker jeg skal kjøre litt aceton-vask på hele området og prøve å slipe litt på metallet for å se hva slags det er. Så smører jeg bare på noe Hammerit for å stoppe rustprosessen :smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...