Jump to content

Automatisk lys i skap

Maika

Recommended Posts

Maika skrev for 7 timer siden:

Clas Ohlson har disse som vel burde fungere: https://www.clasohlson.com/medias/sys_master/9569526775838.pdf 

Har brukt disse i klesskap hjemme i litt over et år: https://www.aliexpress.com/item/32838848214.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dxAperC

Fungerer helt greit, eneste minus er at de tenner uansett hvor lyst det er i rommet.

Ut fra spesifikasjon sies det "statisk strømtrekk" er < 50μA. 

Har akkurat "reparert" en batteri-drevet i et kjøkkenskap. Denne sluttet å virke fordi et av batteriene hadde begynt å lekke. Utover det fungerer den greit. Tror det 1,5 år siden den ble tatt i bruk.  Behagelig enkelt å montere de vi har, limer opp magnetlist med dobbeltsidig tape som lampen henger på.

Med batteridrevet tilsvarende Ikea hadde jeg lagt inn i vedlikehold at batterier fjernes om høsten og det settes inn nye om våren, forutsatt at du ikke brker båten om vinteren.

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Kjøpte noen lamper til skapene i min båt. På alixpress. Lærte da at dem slår seg på når inventaret i skapet beveger seg. Tomt for batteri ganske fort på alle 4 jeg kjøpte. Skulle hatt noen jeg kunne justert følsomheten på. 

Capt.Yorgoz skrev 27 minutter siden:

Kjøpte noen lamper til skapene i min båt. På alixpress. Lærte da at dem slår seg på når inventaret i skapet beveger seg.

Da vil jeg tro lampene dine ikke har skikkelig PIR-sensor. En PIR-sensor reagerer på varmestråling (infrarød stråling) og skal derfor (i teorien) ikke slå seg på når inventaret beveger seg i sjøgang og slikt. Har noen lamper fra Biltema selv med slik sensor, disse holder strømmen i et par år før batteriene må byttes :smiley: Blir noe svake i lyset mot slutten riktignok, så jeg skifter oftere i skapene jeg bruker mye.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...