Worry II Svart 1.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2020 Honduras skrev 1 time siden: Kan du ikke få hjelp av hu dama i NRK til å trene bikkja til å kjøre truster på kommando? Virker jo som hun fikser alt ved å peke og fore med godbiter...? Sånn, jo da fikk jeg hu dama til å lære bikkja det. Send godbiter. Sitér dette innlegget Link to post
Linea Svart 1.April.2020 Link til dette innlegget Svart 1.April.2020 Worry II. Har du funnet ut hvordan du skal komme til å få byttet bryteren? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 1.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2020 Hei, Linea. Via kanal over dieseltank babord side. Der synes alle 5 hovedbrytere, via stikklugar. Sitér dette innlegget Link to post
Linea Svart 2.April.2020 Link til dette innlegget Svart 2.April.2020 Hei igjen. Hmm henger ikke helt med? du har versjon med fast aksel? Jeg kommer bare til aktenfra på siden av batterikassa der som vv berederen står. Uansett der kommer en ikke helt inn til bryterrekka. Fra stikkabinen har jeg bare ei luke og den går til motorrommet. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 2.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2020 Da har du en dør å lage i påsken, Linea Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 2.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2020 Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 2.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2020 (redigert) Denne bryteren, må inn bakfra (sa kjerringa) https://seatronic.no/quick-hovedstromsbryter-140a Redigert 2.April.2020 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Linea Svart 2.April.2020 Link til dette innlegget Svart 2.April.2020 WorryII. Mange takk? Ja må nok en eller gang lage den luka, utstyret varer ikke evig? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 2.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2020 Linea skrev 6 minutter siden: WorryII. Mange takk? Ja må nok en eller gang lage den luka, utstyret varer ikke evig? Ja, jeg trengte den i fjor også, da skilletrafoen måtte byttes. Den sitter bakerst, du skimter braketten til høyere på bilde over. Sitér dette innlegget Link to post
Linea Svart 2.April.2020 Link til dette innlegget Svart 2.April.2020 Ja ser den nå, jeg har ikke skilletrafo, var nok ekstrautstyr. Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 2.April.2020 Link til dette innlegget Svart 2.April.2020 Worry II skrev for 3 timer siden: Denne bryteren, må inn bakfra (sa kjerringa) https://seatronic.no/quick-hovedstromsbryter-140a Mulig det bare er meg. Men jeg synes den bryteren virker litt spinkel. Jeg tror jeg ville godt opp minst en størrelse. Noe som denne, f.eks. Har du sjekket hvor stor sikring du har på denne kursen? Hvis jeg ikke blingset helt, så anbefaler Sleipner en sikring på325A på den motoren. Vel og merke hvis du har 12V anlegg. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 3.April.2020 Link til dette innlegget Svart 3.April.2020 (redigert) Må si meg enig med GeirFrode her i valg av hovedbryter, og hadde nok gått enda et hakk, om det var fysisk plass til det. De bryterne med nøkkel, finnes riktignok i mange fabrikat og ytelser, men personlig har jeg dårlige erfaringer med typen. Innenfor tilkoblingsboltene, ligger det en kobberskinne, som kobler kontaktene sammen ved betjening. Over tid, bøyer disse seg, og presset på kontaktene blir dårligere eller fraværende. Redigert 3.April.2020 av Gullfisk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 6.April.2020 Link til dette innlegget Svart 6.April.2020 Det ble brått slille her. Har det gått bra, eller har det dukket opp noen problemer? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 6.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2020 GeirFrode skrev for 2 timer siden: Det ble brått slille her. Har det gått bra, eller har det dukket opp noen problemer? Hei, Geir Frode og Gullfisk. Nei her er alt bra. Ny bryter og thruster virker som de skal. Mulig jeg bytter til en mere robust bryter etterhvert. I dag har jeg montert nye solceller. Greit å være nesten selvforsynt, men har jo aggregat i tillegg om det kniper. Taket innvendig i Rivieraen er skrudd og limt, så valgte å kable på dekk. Sitér dette innlegget Link to post
blue moon Svart 6.April.2020 Link til dette innlegget Svart 6.April.2020 Pent arbeid og stilige paneler, hva fester du med? Borrelås, Tec7 eller annet? Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
GeirFrode Svart 7.April.2020 Link til dette innlegget Svart 7.April.2020 Worry II skrev for 11 timer siden: Hei, Geir Frode og Gullfisk. Nei her er alt bra. Ny bryter og thruster virker som de skal. Mulig jeg bytter til en mere robust bryter etterhvert. I dag har jeg montert nye solceller. Greit å være nesten selvforsynt, men har jo aggregat i tillegg om det kniper. Taket innvendig i Rivieraen er skrudd og limt, så valgte å kable på dekk. Godt å høre. Hva slags paneler er det du har montert? Tror ikke jeg har sett den typen der før.. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 7.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2020 (redigert) Det er dette panelet: https://seatronic.no/solpanel-sunb-55w-tough-sort-flush Må ha tough-varianten på dekk. Det gamle, 3 år gammelt ble veldig slitt. (1000,- variant) Limt med Tec7 Redigert 7.April.2020 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Alex74 Svart 29.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2020 Rule2000 lensepumpe og Sleipner SE60 på en Riviera925. Har byttet lensepumpe og manuellbryter, men pumpa fungerer ikke manuelt. Thruster motor og strøm fungerer, men thruster mangler skyv. Brytepinne er ok. Tips eller kan noen se på saken i Oslo? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 30.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2020 (redigert) Alex74 skrev for 9 timer siden: Rule2000 lensepumpe og Sleipner SE60 på en Riviera925. Har byttet lensepumpe og manuellbryter, men pumpa fungerer ikke manuelt. Thruster motor og strøm fungerer, men thruster mangler skyv. Brytepinne er ok. Tips eller kan noen se på saken i Oslo? Den bakerste Rulepumpa mi er koblet på 3-trinns bryter ved siden av bryter til lyskaster. Denne må hos meg stå i midterste stilling for så nivåbryter skal virke. Forover er av, bakover er "pumpe på". I den posisjonen her jeg også koblet på en sirene. Den går om nivåbryter slår på pumpa også, så jeg skal høre når det er noe galt. Thrusterfenomenet skjønner jeg ikke. Kanskje LaSa kan se på dette ? Velkommen på forumet, forresten Redigert 30.Mai.2020 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Alex74 Svart 4.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2020 Takker Worry II. Mulig vi har samme kopling, men vet bare om en pumpe jeg. Hvor sitter evt den andre? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 4.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2020 (redigert) Alex74 skrev 35 minutter siden: Takker Worry II. Mulig vi har samme kopling, men vet bare om en pumpe jeg. Hvor sitter evt den andre? I motorrommet, babord bakerst sitter normalt hoved-pumpa. Membran type. Byttet min i fjor. Redigert 4.Juni.2020 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 6.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2020 Er det ikke det ene så er det det andre. Noen som vet hvor mottakeren til thruster-fjernkontrollen normalt er montert. Jeg finner den ikke Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 6.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2020 Vanligvis ligger denne i "teknisk avdeling" , i skapet styrbord side for førersetet. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 6.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2020 Phoebe skrev 40 minutter siden: Vanligvis ligger denne i "teknisk avdeling" , i skapet styrbord side for førersetet. Den var ikke der. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.