Jump to content

Død SE60 hekkthruster på Riviera 925. Hvor begynne ?

Worry II

Recommended Posts

Worry II skrev for 3 timer siden:

Denne bryteren, må inn bakfra (sa kjerringa)

https://seatronic.no/quick-hovedstromsbryter-140a

DSC_0885.JPG

Mulig det bare er meg. Men jeg synes den bryteren  virker litt spinkel. Jeg tror jeg ville godt opp minst en størrelse. Noe som denne, f.eks. Har du sjekket hvor stor sikring du har på denne kursen? Hvis jeg ikke blingset helt, så anbefaler Sleipner en sikring på325A på den motoren. Vel og merke hvis du har 12V anlegg.

Må si meg enig med GeirFrode her i valg av hovedbryter, og hadde nok gått enda et hakk, om det var fysisk plass til det. De bryterne med nøkkel, finnes riktignok i mange fabrikat og ytelser, men personlig har jeg dårlige erfaringer med typen. Innenfor tilkoblingsboltene, ligger det en kobberskinne, som kobler kontaktene sammen ved betjening. Over tid, bøyer disse seg, og presset på kontaktene blir dårligere eller fraværende.

Redigert av Gullfisk (see edit history)
GeirFrode skrev for 2 timer siden:

Det ble brått slille her. Har det gått bra, eller har det dukket opp noen problemer? :confused:

Hei, Geir Frode og Gullfisk. Nei her er alt bra. Ny bryter og thruster virker som de skal. Mulig jeg bytter til en mere robust bryter etterhvert. I dag har jeg montert nye solceller. Greit å være nesten selvforsynt, men har jo aggregat i tillegg om det kniper. Taket innvendig i Rivieraen er skrudd og limt, så valgte å kable på dekk. 

DSC_0909.JPG

Worry II skrev for 11 timer siden:

Hei, Geir Frode og Gullfisk. Nei her er alt bra. Ny bryter og thruster virker som de skal. Mulig jeg bytter til en mere robust bryter etterhvert. I dag har jeg montert nye solceller. Greit å være nesten selvforsynt, men har jo aggregat i tillegg om det kniper. Taket innvendig i Rivieraen er skrudd og limt, så valgte å kable på dekk. 

DSC_0909.JPG

Godt å høre.:thumbsup: Hva slags paneler er det du har montert? Tror ikke jeg har sett den typen der før..:confused:

• 1 måned senere...
Alex74 skrev for 9 timer siden:

Rule2000 lensepumpe og Sleipner SE60 på en Riviera925.  
Har byttet lensepumpe og manuellbryter, men pumpa fungerer ikke manuelt. Thruster motor og strøm fungerer, men thruster mangler skyv. Brytepinne er ok. Tips eller kan noen se på saken i Oslo? 

Den bakerste Rulepumpa mi er koblet på 3-trinns bryter ved siden av bryter til lyskaster. Denne må hos meg stå i midterste stilling for så nivåbryter skal virke. Forover er av, bakover er "pumpe på". I den posisjonen her jeg også koblet på en sirene. Den går om nivåbryter slår på pumpa også, så jeg skal høre når det er noe galt. 

Thrusterfenomenet skjønner jeg ikke. Kanskje LaSa kan se på dette ?

Velkommen på forumet, forresten 

Redigert av Worry II (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...