Jump to content

Hvordan fikse en brukket vindpil

Maika

Recommended Posts

Grønnskollingen skrev 32 minutter siden:

Jeg ville brukt "tyggis-epoxy".

Har du brukt dette selv? I så tilfelle, må en bruke hele pølsen med en gang, eller går det an å feks. skjære av en bit og spare resten?

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Takk for mange bra forslag! Kittstang-epoxy virker jo som noe man alltid burde ha liggende i verktøykassa, men det har vel begrenset levetid.

Jeg ser at jeg sliter med å få dette så bra at jeg kommer til å stole på nøyaktigheten og varigheten, og siden jeg bruker denne mye ifm seiling og autopilot, så biter jeg i det sure eple og kjøper ny. (Og så har jeg den gamle i backup/reservedelslager).

Edit: Jeg gjør et forsøk allikevel, stay tuned:)

Redigert av Maika (see edit history)
  • 3 måneder senere...

Jeg testet å fikse dette med Biltema-epoxy, men det sprakk opp mens jeg monterte giveren. Jeg trodde egentlig at jeg burde tatt litt glassfiber rundt e.l., og det fikk jeg bekreftet. En giver-stang er jo litt fleksibel/beveger seg litt, så bare epoxy ble altfor sprøtt. Jeg testet samtidig om giveren fungerte, og det gjorde den ikke, så da må jeg uansett ha ny giver (evt teste med ny chip som koster en halv giver.)

Det kjedelige er at det virker som det ikke er mulig å lenger få tak i denne forrige modellen fra B&G (508/608), så da må jeg ha den nye som også krever at jeg strekker ny kabel i masten. Det var trangt nok å tre kabelen da jeg hadde masten nede sist, så det blir nok ikke lettere nå som jeg må gjøre dette 17 meter over bakken, og denne gang med flere andre kabler også inni masten..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...