Jump to content

Girproblemer med Yanmar 125 hk. Ingen fremdrift

Ludde1960

Recommended Posts

Har en yanmar 125 hk  4jh3-dte med en kanzaki KMH4A med sluregir. Plutselig under full fart 3700 omdr. Ble det ingen fremdrift. Akkurat som propell/Aksel hadde brukket. Men utgående Aksel står stille. Dette har skjedd en gang før. Da slo jeg av motoren. Og kunnet etter 1-2 minutter kjøre igjen. Har nå kjørt 15 t etterpå, helt til nå. Motoren har gått 1100 t 2004 mod.

Der var litt lide med olje. Fylte på 0,5 l. Men fremdeles ingen fremdrift. Kan det være noe med sluregiret ? Har noen andre vært borti i dette problemet?

Har vært borti det samme med en 96 hk med sluregear. Plutselig uten fremdrift nå i vinter. Her ble alt tilsynelatende ok etter å ha byttet olje og fylt opp til maksmerket. Men vet ikke helt ennå da båten kun er kjørt noen få turer....

Flott om du kan sende meg en om dersom du finner ut at det kan være noe annet enn olja (nivå, viskositet, kvalitet)

Hei fs ! Takk for tips. Da jeg skiftet på ny olje var båten i orden igjen. Nesten merkelig spør du meg. Men virker gjør den. Har nå kjørt 2 t med den. Helt OK. Manualen for yanmar som følget med båten, står det at en bør gjør reint oljefilteret. Det er avbildet med lokk med 3skruer og filteret sitter bakom der med 1fjær som presser det ut mot dekselet. Men kan ikke finne det på gearboksa eller motoren. Noen som vet ? 

Men uansett takker for godt tips ??

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...