Rookie_332 Startet 29.Mars.2020 Link til dette innlegget Startet 29.Mars.2020 Bunsmørte med sort først så polerte jeg men får smitte av poleringen på mellomgang tok vann og tørket det av men kommer fort tilbake noe som kan fjerne det ? Sitér dette innlegget Link to post
aroneid Svart 29.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2020 (redigert) Fra bilverden finnes det en del triks for å fjerne slikt https://www.detailersclub.no/forums/topic/910-hvordan-fjerne-poleringsrester-fra-lister/ Men hvordan disse midlene påvirker bunnsmøringen er jeg usikker på, de er jo ikke akkurat svake. Det er ikke raskere og bare maskere opp og dra et strøk bunnsmøring over der det gjelder/eller vannlinja? Redigert 29.Mars.2020 av aroneid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Stekepanne Svart 29.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2020 «Magisk svamp» fikser dette på få sekunder. (Europris og Jula sine er like gode som maritim sine) Sitér dette innlegget Link to post
Rookie_332 Svart 29.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2020 aroneid skrev 1 time siden: Fra bilverden finnes det en del triks for å fjerne slikt https://www.detailersclub.no/forums/topic/910-hvordan-fjerne-poleringsrester-fra-lister/ Men hvordan disse midlene påvirker bunnsmøringen er jeg usikker på, de er jo ikke akkurat svake. Det er ikke raskere og bare maskere opp og dra et strøk bunnsmøring over der det gjelder/eller vannlinja? Akkurat det jeg og tenkte at noe av det til bil kan være litt for hardt og evt må dra over igjen med topp strøk men litt vanskelig å få teip til å sitte på polert flate ? Sitér dette innlegget Link to post
Rookie_332 Svart 29.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2020 PostIT skrev 1 time siden: «Magisk svamp» fikser dette på få sekunder. (Europris og Jula sine er like gode som maritim sine) Ok dette er ikke tøft for bunnstoffet ? Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 30.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2020 Har vært ute for det samme. Mener dette forsvant raskt vekk igjen etter at båten ble sjøsatt, og blitt kjørt noen turer. Går ut i fra båten er stoffet med selvpolerende bunnstoff, så da vil jo dette slites av sammen med bunnstoffet, Sitér dette innlegget Link to post
Stekepanne Svart 30.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2020 (redigert) 7 hours ago, Rookie_332 said: Ok dette er ikke tøft for bunnstoffet ? De brukes til å vaske alt fra kjøkkeninnredning til fliser, så det bekymret ikke meg. Om så, hva er det værste som skjer? Det er vel bare noen flekker her og der i toppen av bunnstoffet Redigert 30.Mars.2020 av PostIT (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gunnar Svart 30.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2020 Jeg legger en bred maskeringstape som dekker øverste delen av bunnstoff før jeg polerer skutesidene. Stoffing tar jeg helt til slutt, da maskerer jeg selvsagt motsatt og dekker til nederste del av det jeg har polert. Blir fint, men må ta den kjedelige maskeringsjobben to ganger. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 30.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2020 Masker og legg på nytt bunnstoff der du har polert. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 30.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2020 PostIT skrev for 13 timer siden: «Magisk svamp» fikser dette på få sekunder. (Europris og Jula sine er like gode som maritim sine) De billige, har gjerne litt mer glassfiber i seg. Når vi vasker gummien på rib, så ser man at det blir enda mattere med de billige svampene. Men bortsett fra det, så er de like gode Sitér dette innlegget Link to post
Stekepanne Svart 30.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2020 4 hours ago, Eika said: De billige, har gjerne litt mer glassfiber i seg. Når vi vasker gummien på rib, så ser man at det blir enda mattere med de billige svampene. Men bortsett fra det, så er de like gode Hm, kjekt å vite! Tusen takk for info :) Vil påstå at å kjøpe en svamp og bruke 2 minutter på å gnikke, er lettere enn å male opp vannlinja på nytt.. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 30.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2020 PostIT skrev 11 minutter siden: Hm, kjekt å vite! Tusen takk for info :) Vil påstå at å kjøpe en svamp og bruke 2 minutter på å gnikke, er lettere enn å male opp vannlinja på nytt.. Da er aceton enda bedre, ca 10sec gnikking Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 30.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2020 Eika skrev 35 minutter siden: Da er aceton enda bedre, ca 10sec gnikking Da ryker vel bunnstoffet av igjen hvis f.eks, aceton brukes. Hvorfor ikke bare sjøsette å kjøre det av. Det vil jo forsvinne etter kort tid? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 30.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2020 Bare og være nøye med kanten det. Stoffer bare 50-100båt i året, så har lært meg teknikken Sitér dette innlegget Link to post
Rookie_332 Svart 30.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2020 LM 605 skrev for 12 timer siden: Har vært ute for det samme. Mener dette forsvant raskt vekk igjen etter at båten ble sjøsatt, og blitt kjørt noen turer. Går ut i fra båten er stoffet med selvpolerende bunnstoff, så da vil jo dette slites av sammen med bunnstoffet, Ah ha ? ja brukt selvpolerende ? Sitér dette innlegget Link to post
Rookie_332 Svart 30.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2020 LM 605 skrev for 3 timer siden: Da ryker vel bunnstoffet av igjen hvis f.eks, aceton brukes. Hvorfor ikke bare sjøsette å kjøre det av. Det vil jo forsvinne etter kort tid? Cc ?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.