britho1 Startet 30.Mars.2020 Link til dette innlegget Startet 30.Mars.2020 Jeg blir litt forvirret av denne motoren. Det skal være en Yamaha 30HK. Men så vidt jeg har klart å finne så sluttet Yamaha med 2 sylindrede 30HK rundt 84/85. Når de gikk over til 3 sylindret startet de også med Autolube så vidt jeg har forstått. Lagde Yamaha noen 30HK motor med autolube og autochoke med 2 sylindere? Når jeg ser på motoren blir jeg mer og mer usikker på om det er en Yamaha. Den ligner veldig på en mariner, stemmer ikke det? Kan det være at Mariner solgte 30HK med autochoke og autolube? Men samtidig, siden Yamaha lagde motorene for Mariner, hvorfor lagde dem ikke samme for Yamaha? Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 30.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2020 Autolube har egen oljetank, men det har ikke denne motoren. Eller har du fjernet den? Yamaha hadde både 2 og 3 syl på 90-tallet. Kun 3 syl hadde autolube. Den med 2 syl var en rimeligere utgave. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 30.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2020 Yamaha har forskjellige serier for ulike markeder. på 90-tallet som nevnt over så hadde de 2 serier her til lands, "hi tec" og "origin". Men origin serien hadde ikke oljetank. Mistenker derfor dette er en motor fra et annet marked/land , hvor de solgte disse 2syl motoren med oljetank. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
britho1 Svart 30.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2020 Den hadde autolube, men forrige, forrige eier har demontert det. Hullet der drevet til autolube skal være vises på siste bilde. Er det noen mulighet til å finne ut hvilken modell dette er? Serienummerplaten er lakkert over. Sitér dette innlegget Link to post
britho1 Svart 30.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2020 På grunn av formen på dekselet så mistenker jeg at det er en Mariner, se på denne, den er prikk lik bortsett fra at det står mariner på den. Kan det være det og at en av de tidligere eiere har lakkert den opp på nytt? Klarer ikke å finne noen fra Yamaha som er like Sitér dette innlegget Link to post
monicaliereng@ho Svart 30.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2020 Mariner,ganske sikkert⚓? Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 30.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2020 britho1 skrev for 2 timer siden: Den hadde autolube, men forrige, forrige eier har demontert det. Hullet der drevet til autolube skal være vises på siste bilde. Er det noen mulighet til å finne ut hvilken modell dette er? Serienummerplaten er lakkert over. Er jo bare å skrape bort lakken, så får du frem det du trenger av info. Sitér dette innlegget Link to post
britho1 Svart 30.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2020 Takk @monicaliereng@ho! Var det jeg mistenkte. @Torsen67 skal forsøke det, men regner nesten med at ikke vil være synlig siden hele lappen har krøllet seg. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 30.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2020 britho1 skrev 32 minutter siden: Takk @monicaliereng@ho! Var det jeg mistenkte. @Torsen67 skal forsøke det, men regner nesten med at ikke vil være synlig siden hele lappen har krøllet seg. Den skal være i metall. Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 30.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2020 Jeg synes også denne er veldig lik Mariner 20/25 hk i formen. Sitér dette innlegget Link to post
britho1 Svart 30.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2020 @Torsen67 Stemmer det, men det er aluminium. Har tatt den av nå, den er helt ødelagt, full av bobler. Så ikke noe hjelp i den lappen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.