Jump to content

Edit History

alfaalfa

alfaalfa

monicaliereng@ho skrev On 5.4.2020 at 16.22:

Ups,ja hva skal en si å tro?

Nei, det kan jeg være veldig enig i... og kan bare beklage på vegne av mange velmenende mennesker her inne.

 

Deres motor har en anbefalt turtallsområde ifølge Mercruisers manual, fra 3800-4200 rpm.

Se selv på side 35  under (en 3.7 liter motor heter 470 på us). Det betyr at dere er allerede litt over maks av det anbefalte turtallsområdet

 

Denne motoren er laget med aluminiumsblokk og toppen i jern, og disse utvider seg ulikt, noe som gjør at den er litt sensibel for høy temperatur - noe som kan oppstå ved for høyt turtall. Topppakningen er kjent for å ryke på denne motoren om den blir for varm. Derfor vil jeg ikke anbefale dere å øke turtallet over grensen anbefalt ved maks gasspådrag. Dere kan selvsagt velge en propell med mindre stigning for å komme raskere opp i fart, men dere må passe dere for ikke å øke turtallet over maks grensen. For å unngå problemer. Ville være min anbefaling.

 

Dere kan eventuelt gjøre andre grep for å få den til å lettere komme i plan som jeg har beskrevet tidligere.

 

 

Jeg synes det er synd med synsing og ubegrunnete påstander når man søker et svar slik som dere gjør og kan bare beklage at man ikke prøver å holde seg innenfor folkeskikk og ikke minst å ha gode begrunnelser og fakta som understøtter ens anbefalinger.

 

Jeg håper dette kan unngå at dere overbelaster motoren og ikke fører dere ut i probelemer med denne flott arbeidshesten av en motor, om den bare blir stelt med!

 

Lykke til

 

 

 

alfaalfa

alfaalfa

monicaliereng@ho skrev On 5.4.2020 at 16.22:

Ups,ja hva skal en si å tro?

Nei, det kan jeg være veldig enig i. Men jeg klarer ikke å la meg provosere.

 

Deres motor har en anbefalt turtallsområde ifølge Mercruisers manual fra 3800-4200 rpm.

Se selv på side 35  under (en 3.7 liter motor heter 470 på us). Det betyr at dere er allerede litt over maks av det anbefalte turtallsområdet

 

Denne motoren er laget med aluminiumsblokk og toppen i jern, og disse utvider seg ulikt, noe som gjør at den er litt sensibel for høy temperatur - noe som kan oppstå ved for høyt turtall. Topppakningen er kjent for å ryke på denne motoren om den blir for varm. Derfor vil jeg ikke anbefale dere å øke turtallet over grensen anbefalt ved maks gasspådrag. Dere kan selvsagt velge en propell med mindre stigning for å komme raskere opp i fart, men dere må passe dere for ikke å øke turtallet over maks grensen. For å unngå problemer. Ville være min anbefaling.

 

Dere kan eventuelt gjøre andre grep for å få den til å lettere komme i plan som jeg har beskrevet tidligere.

 

 

Jeg synes det er synd med synsing og ubegrunnete påstander når man søker et svar slik som dere gjør og kan bare beklage at man ikke prøver å holde seg innenfor folkeskikk og ikke minst å ha gode begrunnelser og fakta som understøtter ens anbefalinger.

 

Jeg håper dette kan unngå at dere overbelaster motoren og ikke fører dere ut i probelemer med denne flott arbeidshesten av en motor, om den bare blir stelt med!

 

Lykke til

 

 

 



×
×
  • Create New...