Saga7000owner Startet 30.Mars.2020 Link til dette innlegget Startet 30.Mars.2020 For 4år siden kjøpte jeg min første sjekte. Jeg var 18år og hadde ingen spesiell erfaring med båt, eller skruing i førsteomgang. Valget landet på en Saga 7000. Fra tidelig 80-tallet en gang. 23fot og ikke i veldig god stand, men hadde fått noen oppgraderinger fra tidleigere eier. - blant Annet 90hk «VM MOTORI HR 488 HT». båten gjør ca 14knop. -nytt toalett Og en vanntank. Jeg valgte å fjerne vanntanken og vannpumpa da denne fungerte dårlig, og jeg ikke hadde behov for innlagt vann i båten. Jeg tar heller med en 5L med vann fra rema 1000 når jeg reiser ut. Utseende messig var ikke båten Veldig pen å se på. Så dette har (i våre øyne) blitt bedre etter noen hundre timers arbeid. Dette er kanskje å banne i kirka... men jeg pussa ned og malte innredningen i båten, da denne så veldig stygg ut. Etter to strøk med hvitmaling mattet vi ned alt før vi vasket og beiset over med en grå beis. Noe vi (min samboer og jeg) syntes ble veldig pent. Hele utsiden ble også pusset ned og malt opp igjen. Inkl nytt bunnstoff. Dette gjorde jeg i 2017, innredningen holder fortsatt veldig bra og ser pen ut. Utsiden ble malt opp igjen i 2019, da båten sto å slo i en brygge pga det ene tauet røk. Jeg legger ved noen bilder av båten før, etter og underveis i oppussingen. Holder stadig på med båten og nye ting blir gjort hele tiden nå som båtsesongen nærmer seg. båten har i mitt eie fått endel «nye» ting. Men alt er gjort billigst mulig. Kjøpt brukt, fått, Biltema, Finn, rabatter og tilbud. - Diverse tauverk - Fendere - Puter og Madrasser - Lys - cd spiller - sigarettenner Og USB porter. - Reimer og impeller i år : - olje og dieselfilter (+olje) - ny klemmeflens. - Male diverse plater. - prøve å få trekt om sofa bak. - tette ett hul etter treff med ett skjær. - nye materialer til badeplattform - Vask og lakk under seter + Andre småting jeg kommer over underveis. Jeg kan prøve å holde det oppdatert om det skulle være interessant. mvh. Joakim Sitér dette innlegget Link to post
Bodehode Svart 31.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2020 Flott arbeid, synes ideen med hvitmaling med beis ble veldig flott. Utrolig hva litt stell kan gjøre med en båt. Sitér dette innlegget Livet er for kort til å kjøre diesel Link to post
Korsfjord Svart 31.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2020 Jeg er i utgangspunktet skeptisk til å male treverk innvendig, for ofte blir det alt annet enn pent. Men dere fikk det veldig bra til :) Kjekk båt forresten, men den kan vel ikke kalles sjekte, men plattgatter (tverr hekk). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.