Bottenopp
Var ute i garasjen og sjekket nå, og Det har tørket! Gjorde nok susen med den ekstra 2kW stå-vifteovnen som blåste varm luft på boksen, i tillegg til den mindre vifteovnen. Har aldri vært så varmt i garasjen. Må nok ha et lag til, i hvert fall på viktige punkter...kanskje enda flere? Kanskje mer strimler enn helt flak, siden duken ikke er tøyelig?
Angående mons sin kommentar så har du nok et poeng der. Jeg la duk over hele forparten og bakparten, men for å unngå bøying bakover så la jeg og på sidene, og 10cm utover "gulvet" ved siden av sidene, sånn at det blir en slags hel bøy / vinkel. Men gjorde det bare på sidene, og ca 10cm bak festene. I tillegg til å bøye seg nedover foran og bak følte jeg at festene for å knytte til taket var veldig bøyelige når jeg skulle åpne boksen (siden takbøylene var så langt unna). Er derfor jeg har prøvd å fylle hele frontenden og bakenden med karbon, men ser at ideelt skulle jeg ha fylt mer av gulvet bakover i midten med karbon...ser at det er en "midtbjelke" fra front til bak som jeg kan kle med et par lag karbon. Satser på at det vil hjelpe.
Akkurat blandingen gjorde jeg veldig nøyaktig i en to-gang. De hadde et halvliters litermål på Biltema i Husholdningsavdelingen som hadde veldig tydelige mål (markerte hver halve desiliter). Så først hadde jeg oppi 3dl resin, og så 1,5dl herder (opp til 4,5dl) som jeg blandet i to minutter i litermålet, før jeg helte det oppi en slags engangs aluminiumsildfast form. Er glad jeg ikke blandet mer om gangen, for det begynte å bli litt tjukt på slutten. Kan jo være fordi det ble litt tynt oppi den ildfaste formen som gjorde at det tyknet på slutten.
Så gjentok jeg det samme, og gjorde meg ferdig - altså 9 dl ferdigblandet til sammen.
Ved neste lag tenker jeg å ha bedre kontroll på temperaturen (var nok for kaldt i begynnelsen), og kjøre den opp enda mer etter hvert, om jeg har forstått det riktig.
Tusen takk for hjelpen!