is_620 Startet 1.April.2020 Link til dette innlegget Startet 1.April.2020 Går i tanker om å bytte bil, samtidig som båt motoren min begynner å eldes. Er pensjonist og har ikke råd til både å kjøpe ny påhenger og bytte bil samtidig. Har gjort all service selv, og alt av oljer , filter , plugger og all zink osv har blitt byttet i henhold til original suzuki verksted manual vannpumpe og termostat er byttet , og trim tilt er reparert. Motoren er gått ca 1400 timer med derav ca 85 % i skrogfart 5.5 mil og litt under 2000 rpm , resten i plan oppunder 20 knop og noe under 5000 rpm En sjelden gang innimellom bånn gass og 27 knop. Motoren har funka problemfritt hele tiden. Men nå i disse spesielle tider har jeg begynt å spekulere over hvor lenge den vil forbli sunn og frisk Håper at noen vil dele sine erfaringer med DF90 og forøvrig også DF115 og D140, som vel er bortimot samme motor, og spekulere litt over hvor mange flere problemfrie år jeg kan håpe på. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 1.April.2020 Link til dette innlegget Svart 1.April.2020 Har selv en 2007-model 90hk og har ikke byttet noe som helst på denne. Fikk også et veldig godt tilbud på innbytte i høst så den forhandleren trodde åpenbart (også) på motoren. Men å spå om fremtiden er alltid forbundet med en viss risiko! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
LM 605 Svart 1.April.2020 Link til dette innlegget Svart 1.April.2020 Vanskelig å si, men det ser jo ut som om vedlikeholdet er godt utført, så det er jo en veldig viktig ting. Det som vel er den verste fienden på påhengsmotorer når de får mange år på seg, slik jeg har forstått, er vel korrosjon. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.