R.O Startet 1.April.2020 Link til dette innlegget Startet 1.April.2020 Har kjøpt inn 30% saltsyre og radiatorpense. (+ vernebriller, hansker med mer) Er det deler av drevet som ikke må komme i kontakt med saltsyre, eller tåler belg og slager også syren...? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 1.April.2020 Link til dette innlegget Svart 1.April.2020 Jeg peiser bare på. Aldri hatt problemer med det. Skyll godt etterpå ? Det er mulig ikke anodene har godt av det men jeg bytter de hvert år uansett. Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
dieselfan Svart 1.April.2020 Link til dette innlegget Svart 1.April.2020 Den minste skade i lakken, og du er rett inn på aluminium... Dersom du lar 30% saltsyre virke da, starter du noe som gjør at det drevet kjøper ihvertfall ikke jeg av deg etterpå.... Er det for å bli kvitt rur så anbefaler jeg å bruke en isskrape å ta det grøvste med den, slik at du bare sitter igjen med "fotavtrykkene" til rurene.... (ja, jeg vet det er manuelt arbeid... det tar 10min, gidder du ikke det.... ) Hold hunder og barn på sikker avstand. Hell litt og litt bruksblanding i en liten kopp eller lignende, hold korken på dunken når du ikke heller... vær så snill Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 1.April.2020 Link til dette innlegget Svart 1.April.2020 Tynn ned saltsyra til 10-15% og skrap samtidig med en trepinne. Gjerne en rørepinne. Skyll med en gang. Jeg lar det gro i bakkant mot skjold og maler ikke der. Vankelig å få opp skruer og bolter etter 10 lag med maling. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
mmosberg Svart 1.April.2020 Link til dette innlegget Svart 1.April.2020 Slanger og belg tåler syren mye bedre enn drevet! De er lagd av gummi og har rustfrie koblinger/slangeklemmer. Vær ytterst forsiktig med syre på ting som er lagd av aluminium. Jeg ville ikke gjort det. Får du noe syre inn i en sprekk eller åpning som ikke blir skyllet bort står du potensielt overfor stor skade. Sitér dette innlegget Det glade Sørlandet! 2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.