Jump to content

Rense DPH drev med saltsyre, styre unna slanger og belg, eller "peise" på...

R.O

Recommended Posts

Den minste skade i lakken, og du er rett inn på aluminium... 

Dersom du lar 30% saltsyre virke da, starter du noe som gjør at det drevet kjøper ihvertfall ikke jeg av deg etterpå....

Er det for å bli kvitt rur så anbefaler jeg å bruke en isskrape å ta det grøvste med den, slik at du bare sitter igjen med "fotavtrykkene" til rurene.... (ja, jeg vet det er manuelt arbeid... det tar 10min, gidder du ikke det.... :lipseal:)

Hold hunder og barn på sikker avstand.

Hell litt og litt bruksblanding i en liten kopp eller lignende, hold korken på dunken når du ikke heller... vær så snill :thumbsup:

Slanger og belg tåler syren mye bedre enn drevet! De er lagd av gummi og har rustfrie koblinger/slangeklemmer. Vær ytterst forsiktig med syre på ting som er lagd av aluminium. Jeg ville ikke gjort det. Får du noe syre inn i en sprekk eller åpning som ikke blir skyllet bort står du potensielt overfor stor skade.

Det glade Sørlandet!

2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...