5nacks Startet 1.April.2020 Link til dette innlegget Startet 1.April.2020 Hei, Jeg har gått i den klassiske fella, jeg glemte å ta gode nok bilder underveis under demontering av starter. Nå sitter jeg igjen med en ekstra skive som jeg er usikker på hvor skal. Jeg har 2 skiver, en på 0,3mm og en på 2mm - begge har lik innvendig diameter. En av disse, eller begge, skal sitte på baksiden for å låse fast akslingen. Jeg husker ikke. Noen som kan hjelpe meg med å konkludere om begge disse skivene skal sitte etter hverandre, eller ikke? Og så et annet spørsmål: dere kan se at lakken utvendig på starteren har flasset. Denne lakken føles litt gummiaktig, og er også sprayet på innsiden av starteren, hvor den også har flasser. Denne lakken, sammen med olje, er det som utgjør all snerken jeg nå har plukket bort fra innsiden. Har denne lakken noen hensikt bortsett fra å eventuelt beskytte mot korrosjon/rust? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 1.April.2020 Link til dette innlegget Svart 1.April.2020 Aprilspøk? Hvis ikke, for amerikanske startere: Den tynne skiven foran bendixen. Den tykke skiven under endelokket. Mulig Japan gjør det omvendt, men det ser du. Sitér dette innlegget Link to post
5nacks Svart 1.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2020 48 minutes ago, Hulda said: Aprilspøk? Hvis ikke, for amerikanske startere: Den tynne skiven foran bendixen. Den tykke skiven under endelokket. Mulig Japan gjør det omvendt, men det ser du. Nope, ikke aprilspøk. Takk for svar! Sitér dette innlegget Link to post
5nacks Svart 2.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2020 Fikk svar fra annet hold, som har samme startmotor. Skivene skal ligge etter hverandre, hvor den tynne ligger innerst mot endelokket. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 2.April.2020 Link til dette innlegget Svart 2.April.2020 Huffda, skivebom. Har du skive mellom bendix og hus? Sitér dette innlegget Link to post
5nacks Svart 2.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2020 (redigert) 20 minutes ago, Hulda said: Huffda, skivebom. Har du skive mellom bendix og hus? Det er i hvert fall en sporskive der. Demonterte starteren igjen i går, for å se om en av skivene kunne ha sklidd av av en annen plass under demonteringen, men fant ikke noen plass annet enn bak endelokket. Redigert 2.April.2020 av scamπ (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 3.April.2020 Link til dette innlegget Svart 3.April.2020 scamπ skrev for 14 timer siden: Fikk svar fra annet hold, som har samme startmotor. Skivene skal ligge etter hverandre, hvor den tynne ligger innerst mot endelokket. Det anså jeg også til å være mest sannsynlig. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.