Jump to content

Hitatchi startmotor: hvordan sette i sammen

5nacks

Recommended Posts

Hei, 

Jeg har gått i den klassiske fella, jeg glemte å ta gode nok bilder underveis under demontering av starter. Nå sitter jeg igjen med en ekstra skive som jeg er usikker på hvor skal. Jeg har 2 skiver, en på 0,3mm og en på 2mm - begge har lik innvendig diameter. En av disse, eller begge, skal sitte på baksiden for å låse fast akslingen. Jeg husker ikke. Noen som kan hjelpe meg med å konkludere om begge disse skivene skal sitte etter hverandre, eller ikke? 

Og så et annet spørsmål: dere kan se at lakken utvendig på starteren har flasset. Denne lakken føles litt gummiaktig, og er også sprayet på innsiden av starteren, hvor den også har flasser. Denne lakken, sammen med olje, er det som utgjør all snerken jeg nå har plukket bort fra innsiden. Har denne lakken noen hensikt bortsett fra å eventuelt beskytte mot korrosjon/rust? 

IMG_20200401_164557.jpg.6a56085640b3492b22cb61bf3b93e770.jpgIMG_20200401_164340.jpg.9bc32ff9a9218e7160deb9e3d9c3c416.jpg

IMG_20200401_164319.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...