Peter-
Jula sælger disse, de er rutile:
Kunne ikke finde 309 elektroder på google.
@Komodo, kæmpe takk - skal gøre sådan du foreslår...
Når jeg bliver bedere kan du fortælle lidt om logikken mht hvordan man vælger strøm med De eksempler du gav? Tænker at det er noget af mindre strøm på hjørner og måske når vertikalt? Hvis jeg må slå flere gange for at starte en elektrode har jeg da for lidt strøm også? Tror dog i mit tilfælde at det var fordi jeg prøvede at sveise overflade belagt materiale..
Så lidt på YouTube mht galvaniseret stål, og det ser ud til at man kan fjerne overflade behandling med slibning eller syre. Man kan fantisk også sveise det hvis man har de rigtige elektroder men pga sink oxid forgiftning bør man undgå det.
Zink oxid forgiftning giver influenza lignende symptomer og hovedpine og føler man sig lidt dårlig skal man stoppe med at sveise med det samme..
Jeg kommer til at sveise to små plader sammen som jeg skal bruge for at installerer en bbq på båden.. Det kommer ikke til at tage mange minutter, står udenfor hjemme og har åndemaske på og sliber overfladen først..
Rustfrit stål er det godt alternativt men det er møj dyrt med mindre at det er virkelig tyndt - og så kan man glemme at sveise det..
Mvh,
Peter