Jump to content

Båtshampo fra Biltema - er det brukbart?

Lazyjack

Recommended Posts

Gew77 skrev 10 minutter siden:

Av alle sjampoer jeg har brukt, så er Jif Båtsjampo den utvilsomt beste! Men den tar voksen, så er mest egnet til vårvasken før polish og voks.

Det er vel slik med Zalo også såvidt jeg skjønner. Blir ihvertfall grådig tørr på hendene etter mange håndvasker med Zalo i disse dager.

Til vårvasken har jeg ikke funnet noe som er bedre (og billigere) enn Zalo. Men den tar gammel voks slik at den egner seg dårlig til småvask gjennom sesongen for de som driver med slikt.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Morten1989 skrev 14 minutter siden:

Jeg bruker skumkanon på høytrykkspyleren, og ett produkt som er laget for skum kanon, funker godt for meg :-) 

Merkelig men høytrykkspylere på blanke flater på båten synes jeg har null effekt. Opplever det samme på bilen, må alltid vaske med svamp etterpå og da ser jeg ikke helt vitsen. Tar høyde for at jeg gjør noe galt men følger oppskriften fra Biilpleiekongen på YouTube. Legger på med skumkanon, venter og spyler nedenfra og opp. 

Det eneste jeg synes høytrykkspylere  funker på i båt er antisklimønsteret på dekk. Det blir så rent at møkka fester seg bedre enn noensinne?

Bruker høytrykkshampo fra Biltema på både båten og bilen. Det blir ikke kjemisk rent og er nok ikke langt fra så kraftig som Jotun sin båtvask. Gjennom sommeren bruker jeg Biltemas bilshampo med voks og det fungerer greit. Har tidligere også brukt Reginol sin Imido ekstra og det er kraftige greier. (Husker at det sto blandingsforhold for avfetting av lokomotiver bla. på kannen).  Tror jeg skal stikke innom å kjøpe med meg en kanne. Det står forøvrig at den er egnet for både båt og bil.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...