Lazyjack Startet 1.April.2020 Link til dette innlegget Startet 1.April.2020 Har brukt Jotuns Båtvask i alle år men ser at Biltema har en "båtshampo" til 1/3 av prisen. Noen som kan si noe om denne er noe tess? Fjerner den svarte striper o. l.? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 1.April.2020 Link til dette innlegget Svart 1.April.2020 Biltema har Black Streak Remover Art. 30-566 som fjerner sorte striper. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Lazyjack Svart 1.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2020 Mouche skrev 1 time siden: Biltema har Black Streak Remover Art. 30-566 som fjerner sorte striper. Egner den seg også for generell båtvask? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 1.April.2020 Link til dette innlegget Svart 1.April.2020 Nei! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Gew77 Svart 1.April.2020 Link til dette innlegget Svart 1.April.2020 Av alle sjampoer jeg har brukt, så er Jif Båtsjampo den utvilsomt beste! Men den tar voksen, så er mest egnet til vårvasken før polish og voks. Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Lazyjack Svart 1.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2020 Gew77 skrev 10 minutter siden: Av alle sjampoer jeg har brukt, så er Jif Båtsjampo den utvilsomt beste! Men den tar voksen, så er mest egnet til vårvasken før polish og voks. Det er vel slik med Zalo også såvidt jeg skjønner. Blir ihvertfall grådig tørr på hendene etter mange håndvasker med Zalo i disse dager. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 1.April.2020 Link til dette innlegget Svart 1.April.2020 Til vårvasken har jeg ikke funnet noe som er bedre (og billigere) enn Zalo. Men den tar gammel voks slik at den egner seg dårlig til småvask gjennom sesongen for de som driver med slikt. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Morten1989 Svart 1.April.2020 Link til dette innlegget Svart 1.April.2020 Jeg bruker skumkanon på høytrykkspyleren, og ett produkt som er laget for skum kanon, funker godt for meg :-) Sitér dette innlegget Link to post
5nacks Svart 1.April.2020 Link til dette innlegget Svart 1.April.2020 Synes den fungerer like bra som annen tilsvarende båt/bilshampo. Det finnes mer målrettede midler som fjerner svarte striper, f. eks Black streak remover fra biltema som bla. inneholder lut. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 1.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2020 Morten1989 skrev 14 minutter siden: Jeg bruker skumkanon på høytrykkspyleren, og ett produkt som er laget for skum kanon, funker godt for meg :-) Merkelig men høytrykkspylere på blanke flater på båten synes jeg har null effekt. Opplever det samme på bilen, må alltid vaske med svamp etterpå og da ser jeg ikke helt vitsen. Tar høyde for at jeg gjør noe galt men følger oppskriften fra Biilpleiekongen på YouTube. Legger på med skumkanon, venter og spyler nedenfra og opp. Det eneste jeg synes høytrykkspylere funker på i båt er antisklimønsteret på dekk. Det blir så rent at møkka fester seg bedre enn noensinne?. Sitér dette innlegget Link to post
Morten1989 Svart 1.April.2020 Link til dette innlegget Svart 1.April.2020 (redigert) Hmm for meg funker det ganske bra synes jeg :-) Bruker King Carthur eller noe sånn. Bilene våre blir blanke og det gjør båten og :-) Det beste er at det tar ca 15min å vaske alt hehe. Redigert 1.April.2020 av Morten1989 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 1.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2020 scamπ skrev 23 minutter siden: Synes den fungerer like bra som annen tilsvarende båt/bilshampo. Det finnes mer målrettede midler som fjerner svarte striper, f. eks Black streak remover fra biltema som bla. inneholder lut. Takk, da skal jeg prøve begge disse. Sitér dette innlegget Link to post
blueline Svart 2.April.2020 Link til dette innlegget Svart 2.April.2020 Bruker høytrykkshampo fra Biltema på både båten og bilen. Det blir ikke kjemisk rent og er nok ikke langt fra så kraftig som Jotun sin båtvask. Gjennom sommeren bruker jeg Biltemas bilshampo med voks og det fungerer greit. Har tidligere også brukt Reginol sin Imido ekstra og det er kraftige greier. (Husker at det sto blandingsforhold for avfetting av lokomotiver bla. på kannen). Tror jeg skal stikke innom å kjøpe med meg en kanne. Det står forøvrig at den er egnet for både båt og bil. Sitér dette innlegget Link to post
marius Svart 3.April.2020 Link til dette innlegget Svart 3.April.2020 Surfex HD er fantastisk god til å fjerne sorte striper med uten å slite for mye på voksen. Anbefales. Sitér dette innlegget Link to post
jotto Svart 3.April.2020 Link til dette innlegget Svart 3.April.2020 Jeg polerer båten med TC Nano: https://seatronic.no/batpleie/lime-tette-polere/gelcoat-nano-extract-sealer-250-ml Jeg bruker den fortløpende gjennom sesongen for fjerning av svarte striper, og da er det nok å gnukke litt med en klut. Ellers spyler jeg stort sett bare med vann for å rengjøre båten. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 3.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2020 marius skrev for 1 time siden: Surfex HD er fantastisk god til å fjerne sorte striper med uten å slite for mye på voksen. Anbefales. Hvem forhandler den og er det dyre dråper? Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 3.April.2020 Link til dette innlegget Svart 3.April.2020 Lazyjack skrev for 4 timer siden: Hvem forhandler den og er det dyre dråper? Feks Her. Finnes også i 5 liter Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.