925Riviera Startet 1.April.2020 Link til dette innlegget Startet 1.April.2020 Da har jeg kjøpt en quick ankervinsj. På vinsjen kommer det ut to blå ledninger som gikk til relee, og to små sorte som ikke var koblet til, og en blå og to røde fra bryter. Kan jeg bruke dette jeg har i båten fra før de tre første bildene er fra båten min nå og resten er av det jeg har demontert. Legger flere bilder i komentafelt Sitér dette innlegget Link to post
925Riviera Svart 1.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2020 Sitér dette innlegget Link to post
925Riviera Svart 2.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2020 Relee som står i og det som fulgte med er like Sitér dette innlegget Link to post
blueline Svart 2.April.2020 Link til dette innlegget Svart 2.April.2020 Om det har fungert greit det du har så kan det bli like bra. Å bytte et komponent som fungerer med ett nytt komponent trenger ikke gi bedre driftsikkerhet. Det gamle releet så ut til å ha litt korrosjon, men jeg ville tørket av det og gi det en liten dusj med crc/wd40 og sørge for at holder seg rent og tørt. De to tynne svarte ledningene på Quick winsjen mener jeg er til kjettingteller og om du ikke har det kan du bare blende av de og se bort fra dem. Ville dog sett over kabelsko og sjekke at det er god forbindelse osv. De overflødige delene kan du ha som backup. Sitér dette innlegget Link to post
925Riviera Svart 5.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2020 Ja det var bare plugg and play så nå virker den. Et spørsmål når jeg setter på strømmen og kjører ut så går den i fritt fall, spørsmålet mitt er da skal den stoppe når den treffer bunn? Virker som den tømmer ut mere kjetting en nødvendig når jeg gjør dette. Sitér dette innlegget Link to post
Linea Svart 5.April.2020 Link til dette innlegget Svart 5.April.2020 Vekta av kjettingen gjør at det fortsatt raser ut selv etter ankeret har nådd bunnen. På grunt vann vil det nok ikke skje Sitér dette innlegget Link to post
blueline Svart 5.April.2020 Link til dette innlegget Svart 5.April.2020 Du har mulighet til å kjøre den ut på motor også, men fritt fall er enklere. Du lærer deg fort når du skal stoppe den. Har hatt to slike vinsjer selv. Meget driftssikker vinsjer. Har Quick no også men den har ikke fritt fall. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.