Abelsnes Startet 1.April.2020 Link til dette innlegget Startet 1.April.2020 Hei Har kjøpt meg en Askeladden 605 med optimax 115. Oljetanken er neste tom og jeg skal fylle på med ny olje. Jeg vet ikke åssen olje som er på tanken fra før. Kan jeg bare fylle på eller må jeg tømme den gamle først? På forhånd takk Kommentar fra moderator: Tittel redigert, var "optimax 115". Alle må vennligst lese reglene for titler før man poster. Utdrag: Av hensyn til brukervennligheten er det viktig at titlene beskriver emnet på en best mulig måte, den kan inneholde inntil 100 tegn. Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent. Om det er relevant skal emnetittelen inneholde både produktnavn og beskrivelse av hva saken gjelder. Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 1.April.2020 Link til dette innlegget Svart 1.April.2020 Så lenge du fyller på 2-taktsolje ihht motorens instruksjonsbok vil det gå bra. Jeg hadde slik båt og motor i 8 sesonger, og vil anbefale den dyre, originale to-taktsoljen til Mercury, eller tilsvarende, pga at den gav klart minst lukt av eksosen. Vil presisere at jeg kun har prøvd Mercury sine to-taktsoljer på denne motoren. Ved sakte fart, og kalesjen oppe som hardtop, trekkes det eksos inn i båten, derfor jeg syntest det var klart best med den dyre til Mercury. Den heter noe med DFI og er helsyntetisk. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 1.April.2020 Link til dette innlegget Svart 1.April.2020 https://baatplassen.no/i/terms#baatforumet Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.