Dreuf Startet 2.April.2020 Link til dette innlegget Startet 2.April.2020 Skal montere ankervinsj i baugen på min seilbåt. Siden den ikke er levert originalt med vinsj så trenger jeg å lage en plate som jeg skal skru fast i ankerbrønnen. Den kommer til å se ut noe som denne: (tegningen er ikke ferdig enda) Målene vil være 50x30cm. Der jeg skal bestille platen kan jeg velge mellom følgende: Rustfritt (304L) Syrefast (316L) Aluminium (5052) Hvilken bør jeg velge for å ikke skape en korrosjonsdødare for vinsjen? ( @Hulda ) og hvilken tykkelse bør man ha for å tåle kreftene? Vinsjen er en Quick Prince DP2 https://seatronic.no/quick-prince-dp2-1000w-12v-8mm og kjettingen blir galvanisert. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 2.April.2020 Link til dette innlegget Svart 2.April.2020 Tykkelse stål 8 mm Tykkelse aluminium 14 mm Hva som korroderer eller ikke kommer an på. Men hvis vi skal tro reklamen, skal du bruke AISI 316L. Sitér dette innlegget Link to post
Dreuf Svart 2.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2020 Klart svar :) Takker og bukker! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.