Dykkdypt Startet 2.April.2020 Link til dette innlegget Startet 2.April.2020 Er på vei mot en snekke for fiske og lengre turer. Saga24s har dyp kjøl og er tung 2900kg, men går den lettere igjennom vannet enn snekker siden det er ei seilsnekke tro. Snekkeentusiast1 dypdykk Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 3.April.2020 Link til dette innlegget Svart 3.April.2020 Den gjør nok ikke det nei. Den er dypere og tyngre for å kompensere for riggen, men vil ikke ha bedre egenskaper for motor av den grunn. Jeg har noe lignende, 27 fot Viksund Columbi med dyp kjøl og mye betong. Oppfører seg som snekker flest, selv om den er tung. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hebbe Svart 3.April.2020 Link til dette innlegget Svart 3.April.2020 Min far hadde en Saga 24, riktig nok den utgaven med mindre kjøl. Det var i alle fall en tradisjonell snekke. Vil du seile, kjøp en båt som er bygd for det, tror du får mye mer glede av den. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Dykkdypt Svart 6.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2020 takk for gode råd. jeg har slått den fra meg nå iallfall. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.