Jump to content

Edit History

Arne2

Arne2

14 minutes ago, TrikkerN Lønning said:

Nei, det står nok ikke direkte at det ikke er lov. I Norge så er vi på mange måter heldige som får lov å ta egne (risiko)vurderinger. Slik det var før NEK kom, så var det noe annet ? 

Anbefaler Normguiden, lettleselig og oversiktlig! 

Har Normguiden diverse årganger og har vært på mange kurs med Just Erik. Der har vi hatt mange gode diskusjoner. Bruker selv for det meste normene fra standard.no online. Det kan være litt lettere å lese dem på papir, men oppslagene kan skje hurtigere online og elektronisk. Skal man vite hva som for eksempel står om "skjøteledning" i hele NEK 400, så tar det noen sekunder å bla gjennom og å finne ut av det. (Men man må jo være godt kjent med oppbyggien og strukturen til NEK 400, for den er jo ganske spesiell.)

Har TrikkerN Lønning gått på land og kjenner han til regelverket for båter? (Jeg gjør det ikke, og jeg skulle veldig gjerne ha hatt litt kunnskaper på det området.)

Arne2

Arne2

10 minutes ago, TrikkerN Lønning said:

Nei, det står nok ikke direkte at det ikke er lov. I Norge så er vi på mange måter heldige som får lov å ta egne (risiko)vurderinger. Slik det var før NEK kom, så var det noe annet ? 

Anbefaler Normguiden, lettleselig og oversiktlig! 

Har Normguiden diverse årganger og har vært på mange kurs med Just Erik. Der har vi hatt mange gode diskusjoner. Bruker selv for det meste normene fra standard.no online. Det kan være litt lettere å lese dem på papir, men oppslagene kan skje hurtigere online og elektronisk. Skal man vite hva som for eskempel står om "skjøteledning" i hele NEK 400, så tar det noen sekunder å bla gjennom og å finne ut av det. (Men man må jo være godt kjent med oppbyggien og strukturen til NEK 400, for den er jo ganske spesiell.)

Har TrikkerN Lønning gått på land og kjenner han til regelverket for båter? (Jeg gjør det ikke, og jeg skulle veldig gjerne ha hatt litt kunnskaper på det området.)

• Create New...