DIYglenn
De første der har jeg ikke sett før! Må vel ha en overgang fra 60 til 75mm. (De selger også 60mm så jeg) De vil ikke se så voldsomme ut heller, selv om de stikker ut. Jeg er usikker på hvordan jeg skal få slanger på begge sider, så jeg hadde i utgangspunktet kun tenkt å ha det på høyre side (ca. der du markerte på styrekonsoll) men jeg tenkte også evt. på venstresiden av selve styrekonsollen. Ser nå at det kanskje likevel gir mest mening å ha den rett bak.
Jeg skal lage en ekstra konsoll som monteres oppå den gamle for å huse radar og kartplotter. Kommer nok ikke til å bli verdens vakreste løsning, men er for å få det fastmontert (sikten er god over likevel).
Den boksen vil fortsette bakover inn mot "cabin" i front, så da kunne jeg hatt et uttak på den som vil bli noe vinklet oppover.
Men så er det så latterlig lite plass igjen å montere ved Wallas-brenneren, så det er mulig jeg må montere i nærheten av batteribankene, og da vil det gi mer mening å føre slangene langs venstre side (og kunne blåse ut ved salong), men da får jeg ikke en slange over til styrekonsoll...
Ser at det kunne vært fint med spjeld for komfort, men det vil koste 6-700,- så vidt jeg kan se, og da ble jeg plutselig litt for grådig... Hadde håpet 10m slange er nok. Iallfall til å begynne med.
Går litt fram og tilbake på det selv. Det er lettest å legge opp slanger etc. på venstre side av båten, men da blir det veldig dyrt å legge separat slange til styrekonsoll. Kanskje det da heller ville vært lettere med en liten elektrisk enhet for vinduene?