Lystseilas Startet 3.April.2020 Link til dette innlegget Startet 3.April.2020 Båtpuss i gang. Tenkte å gå over med voks og polermaskin, men så er det ikke lett for en nybegynner å gjette på hvor mye voks som er nødvendig? Tenkte å bruke Biltema sin. Er sikkert ikke optimalt, men har en del andre utgifter også, så her må det spares der man kan. Så er det noen som kan hjelpe meg å estimere omtrent hvor mange halvlitersflasker som trengs? Har prøvd å søke men finner ikke svar. På forhånd takk for hjelp! Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 3.April.2020 Link til dette innlegget Svart 3.April.2020 Biltema sin er helt OK den. Tipper du greier deg med en flaske, det er ikke mye som skal til.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Taskeladden Svart 3.April.2020 Link til dette innlegget Svart 3.April.2020 Du kommer langt med en flaske fra biltema, tok min seilbåt på 21 fot i fjor og har over halve flasken igjen. Er ganske fornøyd med biltema sine båtprodukter i forhold til pris. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Lystseilas Svart 3.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2020 Tusen takk for svar begge to :) da blir det kanskje litt færre enn 6 flasker, som var det jeg lurte på om jeg kom til å trenge først.... Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 3.April.2020 Link til dette innlegget Svart 3.April.2020 Da blir det 5 boxer med øl under pussingen. Kos deg?♀️ Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 3.April.2020 Link til dette innlegget Svart 3.April.2020 (redigert) Regner med at du har polert før du legger på voks? Uansett, voks legger du på for hand. Ingen vits med maskin da det skal smøres et tynt lag. Kjøp deg svamp på biltema uten shampo og del den i 3-4 like biter. Yppelig å smøre voks med. Redigert 3.April.2020 av tkb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 3.April.2020 Link til dette innlegget Svart 3.April.2020 Sist jeg var innom BT for å handle inn til vårpussen, kjøpte jeg dette produktet som jeg fant svært nyttig og greit å bruke. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
tkb Svart 3.April.2020 Link til dette innlegget Svart 3.April.2020 Den så smart ut? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 3.April.2020 Link til dette innlegget Svart 3.April.2020 Den sparte i hvert fall meg for krampe i fingrene ved bruk av feks. en klut. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
nordan family 27 Svart 3.April.2020 Link til dette innlegget Svart 3.April.2020 Brukte maskin til å legge på å pusse av igjen, jeg. Tror også du klarer deg med en halv liter. Biltema sin opplever jeg er helt kurant. Har prøvd mye forskjellig - jeg synes faktisk den er en av de bedre. Sitér dette innlegget Link to post
Lystseilas Svart 9.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2020 Mye bra tips her! Båten ble vasket først med såpe og felgrens, så polert med autosol, deretter kremete båtvoks fra Biltema, som jeg påførte med klut og pusset av med maskin. Båten er gammel og har ikke blitt veldig godt vedlikeholdt så det er grenser for hvor shiny det blir, men nå er den hvertfall ren, og blankere enn den var. Jeg brukte litt over halvparten av en halvlitersflaske båtvoks ? Kjenner nå at jeg kvier meg for hva sjøsetting og seiling vil gjøre med det fine skroget ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.