Jump to content

Hvor mye voks trengs for en 27 fots seilbåt?

Lystseilas

Recommended Posts

Båtpuss i gang. Tenkte å gå over med voks og polermaskin, men så er det ikke lett for en nybegynner å gjette på hvor mye voks som er nødvendig? Tenkte å bruke Biltema sin. Er sikkert ikke optimalt, men har en del andre utgifter også, så her må det spares der man kan. Så er det noen som kan hjelpe meg å estimere omtrent hvor mange halvlitersflasker som trengs? Har prøvd å søke men finner ikke svar. På forhånd takk for hjelp!

Sist jeg var innom BT for å handle inn til vårpussen, kjøpte jeg dette produktet som jeg fant svært nyttig og greit å bruke.

voksaplikator.jpg.c97d46ad568546d5cec703f66e612b4b.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Mye bra tips her!

Båten ble vasket først med såpe og felgrens, så polert med autosol, deretter kremete båtvoks fra Biltema, som jeg påførte med klut og pusset av med maskin. Båten er gammel og har ikke blitt veldig godt vedlikeholdt så det er grenser for hvor shiny det blir, men nå er den hvertfall ren, og blankere enn den var. Jeg brukte litt over halvparten av en halvlitersflaske båtvoks ?

Kjenner nå at jeg kvier meg for hva sjøsetting og seiling vil gjøre med det fine skroget ?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...