Knallipadden Startet 4.April.2020 Link til dette innlegget Startet 4.April.2020 Bryteren til viskerene mine vil ikke la meg slå av viskerne. Jeg måtte nappe ut kabelskoen for å stoppe de. Det kommer vanligvis et klikk når jeg slår de av eller på. Nå kommer det ikke klikkelyd. Noen tips til fiks? Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 4.April.2020 Link til dette innlegget Svart 4.April.2020 Du sier "klikk", er det bryteren eller releet? Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Knallipadden Svart 4.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2020 Klikk fra bryteren. Det er heller ikke samme motstand som før. Vet ikke om det kan være en fjær eller noe inn der? Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 4.April.2020 Link til dette innlegget Svart 4.April.2020 Prøv å flytt ledningene til en annen bryter, så får du avklart om det er feil på bryteren. Har du evner innen finmekanikk så går det som regel å åpne bryterne. Ofte ikke noe å få gjort, som regel noe plast som er slitt eller deformert av varmgang. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Faxen Svart 4.April.2020 Link til dette innlegget Svart 4.April.2020 Det høres ut som gåen bryter. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Knallipadden Svart 4.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2020 Kan jeg bytte bryteren ute å bytte hele panelet? Det er nok bryteren som er gåen siden den den er helt løs og klikkes ikke på plass slik den skal. Det hadde vært flott å slippe å bytte hele panelet. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 4.April.2020 Link til dette innlegget Svart 4.April.2020 (redigert) Knallipadden skrev for 1 time siden: Klikk fra bryteren. Det er heller ikke samme motstand som før. Når du kan fortelle at "klikket" fra bryteren er borte, og motstanden når du trykker ned bryteren er anderledes enn før, ja da gir det seg selv at det er bryteren som er kaputt. Dette er ingen ting å reparere eller "fikse" på. Det er bare en ting å gjøre, og det er å bytte bryteren til en ny. Du får brytere i flere kvaliteter og prisklasser som har samme fysiske størrelse som de bryterne du har avbildet. Ettersom dette handler om bryter til vindusvisker, blir den kanskje ofte slått av og på ? (avhenger av hvilken båt du har, dvs. om du har en båttype hvor sjøsprøyten har lett, eller ikke lett for å havne på frontruten). Om det er slik at du benytter bryteren ofte, så gå for en bryter av god kvalitet. Superswitch- brytere skal vistnok være gode greier. Red: Jeg rakk ikke å poste dette innlegget, før du kom med ditt forrige, og der står det jo at du tenker å skifte bryteren. Redigert 4.April.2020 av Jannmar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 4.April.2020 Link til dette innlegget Svart 4.April.2020 Knallipadden skrev 4 minutter siden: Kan jeg bytte bryteren ute å bytte hele panelet? Det er nok bryteren som er gåen siden den den er helt løs og klikkes ikke på plass slik den skal. Det hadde vært flott å slippe å bytte hele panelet. Ja. Du kan bytte bryteren uten å bytte hele panelet, og det er enkelt å gjøre det. Sitér dette innlegget Link to post
Knallipadden Svart 4.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2020 Hvordan gjør jeg det? Jeg har montert og demontert mange brytere men ikke denne type brytere. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 4.April.2020 Link til dette innlegget Svart 4.April.2020 (redigert) Bryterne er montert i panelet uten skruer. De smetter på plass når du dytter de inn. Det greieste når du skal bytte en bryter er å løsne hele panelet, dra panelet litt ut og dytt ut bryteren fra baksiden. Om du gjør det på denne måten, får du sett hvordan bryteren er festet til panelet, og samtidig får du tatt en titt på ledningene og koblingene osv. til de andre bryterne også. Ledningene bytter du bare over fra den gamle til den nye bryteren. Det er ingen skruing eller lodding. Ledningene er koblet til bryteren med kabelsko. Redigert 4.April.2020 av Jannmar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Knallipadden Svart 4.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2020 Ja, ok. Kobling mot strøm er ikke noe problem. Det var mest hvordan jeg skal få selve bryteren ut. Får skru løst panelet og dytte den ut fra baksiden. Takk for tips folkens :) Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 4.April.2020 Link til dette innlegget Svart 4.April.2020 Trykk inn låsene på kortsiden av bryteren Sitér dette innlegget Link to post
Knallipadden Svart 4.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2020 Flott, takk :) Sitér dette innlegget Link to post
Knallipadden Svart 8.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2020 Da fikk jeg byttet bryter. Gikk lett som en plett og alt virker. Takk for alle tips :) Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 8.April.2020 Link til dette innlegget Svart 8.April.2020 Knallipadden skrev 53 minutter siden: Da fikk jeg byttet bryter. Gikk lett som en plett og alt virker. Takk for alle tips :) Så flott at du forteller hvordan det gikk. Det er så greit for alle som har samme problemet, å få høre hvordan ting løste seg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.