Jump to content

Rib unlimited / stormway rib

elskerseiling

Recommended Posts

1008155499_Screenshot_2020-04-04RibunlimitedsaljesiGoteborgsstad-Blocket(1).png.0793ae9a40b430111f419bda2c5a9693.pngDet er vel ikke en Rib Unlimited - ?

Om du ser på en RU så har pongtongen en bue. Dvs at pongtongen skaper løft som en vinge. Over 40 knop stabiliserer pontongen skroget i bølger og løfter skroget. Den lavere motstanden i skroget rundt ca 40kn  minsker turtallet og farten øker - ikke så ofte du får til det i andre båter.

Båten på ditt bilde  har ikke den fasongen...?

Skroget har også to steg med pad fra det siste steget bakobver til notchen bakerst. Om dette låter snålt så goole begrepene. Kort versjonen er at det er ett vanvittig lettdrevet skrog. Ser ikke skrogets detaljer på bilde.

Jeg hadde 60 knop med 150hk. Mulig å få litt til. No ken gang ikke mange som klarer det.

Men det krever litt kjørekunnskap å marsje 50 med en så lett båt.

Her er siste versjon fra selskapet som kjøpte rettighetene fra Mats

Men ser at web-sidene deres ikke er aktive: www.ribunlimited.nu , så det gikk kanskje ikke så bra?

Jeg vil anta at Mats fremdeles har noe på lager i Stenkolsgatan 1 i Gøteborg

Redigert av alfaalfa (see edit history)

Mye bedre innvendig design, den bakre benken er endelig laget så den går helt ut til pontongen! Selve midtkonsollet var vel litt kleint.

RU 7Med var dette. De lager/lagde RU7R Olle+

men om du ønsker å skifte midtkonsoll, ville jeg tatt kontakt med Mats Lindgren for å høre om han har ett slikt som på bildet over. Eller du kan se etter brukte båter med denne(?).

• 2 uker senere...

https://www.blocket.se/annons/goteborg/rib_unlimited_700/88294586

Denne annonsen er fra Mats Lindgren selv. Ser ut til at han fremdeles er RIB Unlimited i Sverige - der står også hans mobil +46 70-625 07 09.

Han selger til Norge og som på bildet har han den nye midtkonsollen. Jeg vet ikke om den nye indre formen på båtem med den forbedrete sofaen bak som på den greske varianten er med i hans RU, men det kan man jo spørre om.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...