Jump to content

Edit History

Kjellg

Kjellg

bjoris skrev On 5.4.2020 at 10.08:

Ikke for å stjele tråden, men her er en med grease og der er det altså ikke noe lufting?

Din pakkboks ser helt lik ut som min og skal luftes etter sjøsetting. Luftet selv min nå i dag og det var en skikkelig luftpropp der inne. Ble et så kraftig «vosj» av lufta som kom ut at jeg nesten skvatt :) 

Kjellg

Kjellg

bjoris skrev On 5.4.2020 at 10.08:

Ikke for å stjele tråden, men her er en med grease og der er det altså ikke noe lufting?

Din pakkboks ser helt lik ut som min. Har hatt båten i 4 år og har fått masse tvetydige svar på om den skal luftes. Jeg fikk min overhalt nå i vinter og de som gjorde det sa at de aldri brukte å lufte og de hadde heller ikke vært borti at noem gjorde det. Satt båten på vannet og gikk en testtur. Oppdaget straks at pakkboks ble veldig varm. Ringte til leverandør og de sa man skulle løsne på de innerste klemmene og stikke et skrujern inn. Jeg gjorde det i dag og det var et skikkelig trykk inne der. Det var et så kraftig «vosj» når jeg åpmet at jeg nesten skvatt. Men nå er alt i orden og ingen varmgang i pakkboksen. 

• Create New...