Jump to content

Racor vannutskiller

Rookie_332

Recommended Posts

hei renset min racor vannutskiller og demonterte den helt og klarte da selvfølgelig å miste en plast kule inne i den brune kværna du ser på bildet der og lurte på hva er den til ?

https://www.waveinn.com/nautisk-fiske/parker-racor-turbine-series-diesel-fuel-fltration/1289863/p?utm_source=google_products&utm_medium=merchant&id_producte=1578911&country=no&gclid=EAIaIQobChMI987orejQ6AIVBoGyCh2aJwpYEAYYBCABEgLl5_D_BwE&gclsrc=aw.ds

Rookie_332 skrev On 5.4.2020 at 10.55:

Hvor får jeg tak i den evt hva gjør den og kan jeg montere den uten den

Hej

Jag är inte helt säker men har för mig att det är så att kulan sjunker i diesel, men flyter i vatten. Det betyder att är det så mycket vatten i filtret att kulan flyter upp så stängs dieseltillförseln för att hindra att vatten kommer in i insprutningspumpen.

Hälsningar Ove

Ove T skrev for 8 timer siden:

Hej

Jag är inte helt säker men har för mig att det är så att kulan sjunker i diesel, men flyter i vatten. Det betyder att är det så mycket vatten i filtret att kulan flyter upp så stängs dieseltillförseln för att hindra att vatten kommer in i insprutningspumpen.

Hälsningar Ove

Logisk men tror nesten riktig at kulen flyter i vann ergo når du tapper så renner kun vann ut og når alt vann er ute synker ballen for tappingen slik at kun vannet og smuss renner ut fra pluggen og når diesel kommer synker kula og stenger ergo du kan da stenge ventilen og du har da renset vann utskiller en ......

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...