Jump to content

Edit History

pipe

pipe

scamπ skrev 30 minutter siden:

Hvor mye batteri-og ladekunnskap skal man forvente at en forbruker skal ha? Selv om jeg kan lite, vil jeg påstå at jeg er over snittet. 

Hvor mye eller lite batteri og ladekunnskap kunden måtte inneha spiller ingen rolle for spørsmålet om man har en berettighet reklamasjon eller ikke.
Hvordan kunden bruker og lader batteriene sine ligger utenfor batterilevrandøren og produsenten sin kontroll.

 

scamπ skrev 30 minutter siden:

Hvis det viser seg at batteriene er knekt som følge av overlading, da må jo feilen ligge på ladesiden. Hvordan kan dette bevises? Jeg vet ikke, men mener at man må bruke skjønn. Det kan ikke være sånn at kunden skal belastes eventuell feil eller svakhet med et produkt.

Nå er det ikke ett men to prudukter (eller fire) så da vil jeg anse det som at det er lettere å vinne i lotto enn man urettmessig skulle fått avslag på en slik reklamsjon.
Jeg tror de færreste batterilevrandører tar i mot reklamasjon på batterier som har kapasitetproblemer etter to år for enten har de stått i stykker eller så er de overladet med mindre man finner en kortsluttet celle.
Man kan være uheldig å få kjøpt med seg ett batteri som har for lav kapasitet når de blir solgt men da vil feilen matrialisere seg på ett langt tidligere tidspunkt.
I praksis kan man ikke regne med å få reklamert på batterier som er i orden når man kjøper de utover hvis man skulle oppleve å få en celle feil.
Alt annet er kjøper sitt ansvar inkludert overlading og manglende lading.
Det betyr ikke at det ikke finnes untak som batteriselgeren tar på egen kappe som godwill men skal de ukritisk levere ut nye batterier til alle som ødlegger batteriene sine har de ett stort økonomisk problem.
 

pipe

pipe

scamπ skrev 26 minutter siden:

Hvor mye batteri-og ladekunnskap skal man forvente at en forbruker skal ha? Selv om jeg kan lite, vil jeg påstå at jeg er over snittet. 

Hvor mye eller lite batteri og ladekunnskap kunden måtte inneha spiller ingen rolle for spørsmålet om man har en berettighet reklamasjon eller ikke.
Hvordan kunden bruker og lader batteriene sine ligger utenfor batterilevrandøren og produsenten sin kontroll.

 

scamπ skrev 26 minutter siden:

Hvis det viser seg at batteriene er knekt som følge av overlading, da må jo feilen ligge på ladesiden. Hvordan kan dette bevises? Jeg vet ikke, men mener at man må bruke skjønn. Det kan ikke være sånn at kunden skal belastes eventuell feil eller svakhet med et produkt.

Nå er det ikke ett men to prudukter (eller fire) så da vil jeg anse det som at det er lettere å vinne i lotto enn man urettmessig skulle fått avslag på en slik reklamsjon.
Jeg tror de færreste batterilevrandører tar i mot reklamasjon på batterier som har kapasitetproblemer etter to år for enten har de stått i stykker eller så er de overladet med mindre man finner en kortsluttet celle.
Man kan være uheldig å få kjøpt med seg ett batteri som har for lav kapasitet når de blir solgt men da vil feilen matrialisere seg på ett langt tidligere tidspunkt.
I praksis kan man ikke regne med å få reklamert på batterier som er i orden når man kjøper de utover hvis man skulle oppleve å få en celle feil.
Alt annet er kjøper sitt ansvar inkludert overlading og manglende lading.
 

pipe

pipe

scamπ skrev 24 minutter siden:

Hvor mye batteri-og ladekunnskap skal man forvente at en forbruker skal ha? Selv om jeg kan lite, vil jeg påstå at jeg er over snittet. 

Hvor mye eller lite batteri og ladekunnskap kunden måtte inneha spiller ingen rolle for spørsmålet om man har en berettighet reklamasjon eller ikke.
Hvordan kunden bruker og lader batteriene sine ligger utenfor batterilevrandøren og produsenten sin kontroll.

 

scamπ skrev 24 minutter siden:

Hvis det viser seg at batteriene er knekt som følge av overlading, da må jo feilen ligge på ladesiden. Hvordan kan dette bevises? Jeg vet ikke, men mener at man må bruke skjønn. Det kan ikke være sånn at kunden skal belastes eventuell feil eller svakhet med et produkt.

Nå er det ikke ett men to prudukter (eller fire) så da vil jeg anse det som at det er lettere å vinne i lotto enn man urettmessig skulle fått avslag på en slik reklamsjon.
Jeg tror de færreste batterilevrandører tar i mot reklamasjon på batterier som har kapasitetproblemer etter to år for enten har de stått i stykker eller så er de overladet med mindre man finner en kortsluttet celle.
Man kan være uheldig å få kjøpt med seg ett batteri som har for lav kapasitet når de blir solgt men da vil feilen matrialisere seg på ett langt tidligere tidspunkt.
I praksis kan man ikke regne med å få reklamert på batterier som er i orden når man kjøper de utover hvis man skulle oppleve å få en celle feil.
Alt annet er kjøper sitt ansvar inkludert overlading og manglende lading.
 

pipe

pipe

scamπ skrev 7 minutter siden:

Hvor mye batteri-og ladekunnskap skal man forvente at en forbruker skal ha? Selv om jeg kan lite, vil jeg påstå at jeg er over snittet. 

Hvor mye eller lite batteri og ladekunnskap kunden måtte inneha spiller ingen rolle for spørsmålet om man har en berettighet reklamasjon eller ikke.
Hvordan kunden bruker og lader batteriene sine ligger utenfor batterilevrandøren og produsenten sin kontroll.

 

scamπ skrev 11 minutter siden:

Hvis det viser seg at batteriene er knekt som følge av overlading, da må jo feilen ligge på ladesiden. Hvordan kan dette bevises? Jeg vet ikke, men mener at man må bruke skjønn. Det kan ikke være sånn at kunden skal belastes eventuell feil eller svakhet med et produkt.

Nå er det ikke ett men to prudukter (eller fire) så da vil jeg anse det som at det er lettere å vinne i lotto enn man urettmessig skulle fått avslag på en slik reklamsjon.
Jeg tror de færreste batterilevrandører tar i mot reklamasjon på batterier som har kapasitetproblemer etter to år for enten har de stått i stykker eller så er de overladet med mindre man finner en kortsluttet celle.
Man kan være uheldig å få kjøpt med seg ett batteri som har for lav kapasitet når de blir solgt men da vil feilen matrialisere seg på ett langt tidligere tidspunkt.
I praksis kan man ikke regne med å få reklamert på batterier som er i orden når man kjøper de utover hvis man skulle oppleve å få en celle feil
 



×
×
  • Create New...